ابوالفضل ایرانی‌خواه امروز(یکشنبه، دوم اردیبهشت) و همزمان با هفته سلامت با حضور در دفتر آیت‌الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: عدالت‌محوری در عرصه سلامت یکی از موضوعات اساسی و مهم است که همواره وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به این موضوع تأکید دارد و شعار امسال نیز که با عنوان سلامت برای همه بوده، عدالت‌محوری را مدنظر قرار داده است.

 ایرانی‌خواه با بیان این‌که همه دستگاه‌ها و نهادها در امر سلامت مردم نقش دارند، گفت: وزارت بهداشت تنها در ۳۰ درصد از تأمین سلامت و بهداشت جامعه نقش دارد و مابقی آن بر عهده دستگاه‌ها و خود مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: استانداران، مسئولان مجمع سلامت استان‌ها هستند و از این‌ رو می‌توانند تمام دستگاه‌ها را فعال کنند تا به موضوع مهم سلامت بپردازند.

وی با تأکید بر لزوم خودمراقبتی در جامعه عنوان کرد: موضوع امید به زندگی در نظام جمهوری اسلامی ایران گسترده شده و باید با خودمراقبتی اجازه مبتلا شدن به برخی بیماری‌ها در سنین بالا را نداد.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: ۳۰ درصد از مردم بالای ۳۵ سال دچار فشار خون هستند که خودشان خبر ندارند و از این‌رو باید توجه به‌ سلامت توسط خود مردم مدنظر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به برخی گفته‌ها در خصوص سونامی سرطان در کشور اشاره و اظهار کرد: این موضوع صحیح نیست و هیچ سونامی سرطانی در کشور وجود ندارد، طی این سال‌ها سامانه ثبت سرطان گسترده‌تر شده و از سوی دیگر افزایش عمر را نیز شاهد هستیم و تصور می‌شود که سونامی سرطان صورت گرفته، در حالی‌که میانگین سرطان در کشور کمتر از متوسط جهانی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.