این روزنامه چاپ لندن در ادامه آورده است: در این میان، لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل در یک گفتگوی مطبوعاتی تصریح کرده است که دولت او هرگز نمی پذیرد که روسیه برای فعالیتهای اسرائیل در سوریه یا منطقه حد و حدودی تعیین کند و نیروهای نظامی اسرائیل از آزادی عمل کامل برخوردارند، یعنی به حملات خود به سوریه ادامه داده و به ایران اجازه تقویت حضور نظامی در سوریه و تبدیل آن به یک پایگاه برای حمله به اسرائیل را نمی دهد.

این نهایت گستاخی و وقاحت است که مسئولان اسرائیلی به تعیین حدودی برای تجاوز آنها به خاک سوریه اعتراض می کنند و بر ادامه حملات خود اصرار دارند؛ حتی اگر این محدودیتها از سوی دولت بزرگ همچون روسیه وضع شده باشد. اسرائیل نمی تواند درک کند که سوریه میدان مشاعی برای هواپیماها و موشکهای آن نیست.

مشارکت اسرائیل در تجاوز سه گانه به سوریه و حمله به پایگاه تیفور و شهادت 14 نظامی سوریه ای و ایرانی، بدون پاسخ نخواهد ماند و چه بسا روسیه را وادار به تقدیم اس 300 به سوریه کند.

به نظر می رسد اظهار نظر ابراهام هالیفی رئیس سابق موساد در گفتگو با شبکه 10اسرائیل، در خصوص وقوع مقابله نظامی با ایران، خواه در سوریه و یا در فلسطین اشغالی، نزدیک به واقعیت باشد. همانطور که ولایتی، نیز چندین بار تکرار کرده است که تجاوز اسرائیلی به تیفور بی پاسخ نخواهد ماند.

یک تحلیلگر نظامی انگلیسی که در مسائل خاورمیانه تخصص دارد و به دولتمردان در لندن نزدیک است، بر این مساله تاکید می کند که ورود پهباد ایرانی به مرزهای اسرائیل، تنها با هدف شناسایی نبود، بلکه موشکهای پیشرفته ای همراه این پهباد بود که همین مساله باعث نگرانی شدید مجامع نظامی اسرائیل شد؛ از این رو، صهیونیستها جنگنده های اف 16 خود را مأمور حمله به پایگاه تیفور کردند.

لیبرمن و دیگر ژنرال های اسرائیلی نمی دانند که زمان تجاوز به خاک سوریه سر آمده است؛ از ابتدای سال جاری سامانه های دفاعی سوریه با هر گونه حمله هوایی یا موشکی اسرائیل مقابله می کنند.

اسرائیل بعنوان یکی از شکست خورده های تجاوز سه گانه به سوریه از آن خارج شد؛ چرا که دیگر زمام ابتکار عمل در سوریه را در اختیار ندارد و نمی تواند بدون هیچ مانعی در اسمان این کشور عربی ظاهر شود. اس 300 روسیه در انتظار جنگنده ها و موشکهای اسرائیل است و این در صورتی است که امور به سمت عکس العمل های انتقامی موشکی در عمق اسرائیل پیش نرود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.