مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه صبح امروز هیئت رئیسه فراکسیون مستقلین مقرر شد آقایان نهاوندیان یا مونسان مهمان جلسات هفته آینده فراکسیون باشند.

وی افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد آقای جلالی به عنوان رئیس فراکسیون مذاکره‌ای را با آقای رئیس‌جمهور جهت دیدار اعضا با ایشان داشته باشند تا برخی مسائل مهم از جمله برخی نگرانی ها و صیانت از دولت را در این جلسه با ایشان مطرح کنیم.

وی همچنین از جلسه آتی هیئت رئیسه فراکسیون مستقلین با علی لاریجانی خبر داد و گفت: بنا داریم شرایط اقتصادی کشور، برخی نگرانی‌ها و همچنین خط مشی فراکسیون را در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

سخنگوی فراکسیون مستقلین با اشاره به جلسه گذشته این فراکسیون با وزیر آموزش و پرورش که با حضور بیش از ۴۰ نماینده در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در این جلسه در مورد بودجه سال‌های ۹۶  و ۹۷ بحث‌هایی مطرح شد. به هر حال اقتصاد آموزش و پرورش دچار مشکل است و بررسی‌ها نشان می‌داد علاوه بر لایحه دولت ۶۰۰۰ میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه شده که با توجه به مشکلات آموزش و پرورش حرکت رو به جلویی بود.

لاهوتی حذف کنکور را از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه عنوان و خاطر نشان کرد: بحث این بود که اگر صرفا شرط معدل مطرح باشد به عنوان مثال ۵۰۰۰ نفر معدل ۲۰ داریم که باید بین آنها هم انتخاب کنیم. همچنین درباره بدهی وزارت آموزش و پرورش هم بحثهایی مطرح و عنوان شد که حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی این وزارتخانه به کارکنان است و در مورد سنوات پاداش بازنشستگان هم بحث شد که یا باید دولت لایحه دهد یا مجلس طرحی ر ا در این رابطه ارائه کند.

وی در پایان اضافه کرد: نحوه جذب نیروهای آموزش و پرورش هم مورد بحث قرار گرفت تا سال ۹۹ پیش‌بینی این است که ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته می شوند. همچنین عنوان شد که در برنامه ششم محدودیت‌هایی پیش‌بینی شده که جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.