در حاشیه جلسه دلاری امروز مجلس، بارها و بارها توصیه عزل ولی‎الله سیف رئیس بانک مرکزی از تریبون مجلس عنوان شد. توصیه ای که از نخستین ساعت آغاز به کار مجلس تا دقایق پایانی آن، ترجیع بند سخنان نمایندگان معترض به وضعیت بازار ارز شده بود.

رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار و جغتای در تذکری در پایان جلسه امروز مجلس گفت: جهت حمایت از کالای داخلی و مبارزه با بیکاری، حداقل کار باید این باشد که برای مدیران دولتی که به هر بهانه ای کالای خارجی خریداری می کنند، مصادیق مجرمانه تعیین کنند؛ از عزل مدیریتی تا زندان!

وی در ادامه در تذکری به رئیس جمهور، گفت: اگر گوش شنوا دارید، صدای اعتراض مردم را از زبان نمایندگانشان شنیدید. وزیر رفاه و رئیس بانک مرکزی، قصد رها کردن میزشان را ندارند. اگر بخاطر رکود بازار از مردم عذرخواهی نمی کنید، لااقل تیم اقتصادی تان را بازسازی کنید

سبحانی‎فر با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر، ادامه داد: والله هرکجای دنیا بود رئیس جمهور باید استعفا می داد؛ استعفا که نمی دهید؛ لااقل وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی را برکنار کنید!

مقصر خودکشی مالباختگان کیست؟

قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس نیز در تذکری با بیان اینکه باید با مسئول بی درد برخورد شود، گفت: برخی می گویند سیف مقصر نیست! پس چه کسی مقصر است؟ تولید کننده داخلی که نمی داند تکلیفش چیست یا آن مالباخته کاسپین؟ سیف باید پاسخ بدهد نه دیگران!

او با بیان اینکه دو سه مالباخته خودکشی کرده‌اند، ادامه داد: جواب این مساله را چه کسی باید بدهد؟ وزارت اقتصاد و آقای سیف باید پاسخ دهند!

تاکید بر لزوم عزل سیف

صدیف بدری نماینده اردبیل و نمین هم با بیان اینکه در مملکت ما قحط الرجال نیست، خواستار عزل سیف شد و گفت: تا کی ببینیم که علت مشکلات، تصمیمات آقای سیف است؟ باز هم سیف، باز هم سیف، باز هم سیف! تا کی باید شاهد این روند باشیم؟

احد آزادی خواه نماینده ملایر نیز در تذکری حضور سیف در جلسه امروز مجلس را برای «توجیه غیرقابل باور نمایندگان» خواند و گفت: گزارش مرکز پژوهش‌ها، کاملا نقض سخنان وی است. آقای رئیس جمهور این پدیده را که در نتیجه بی توجهی بانک مرکزی ایجاد شده را مدیریت کنید.

قسم جلاله برای خواب بودن وزارت کشاورزی

احمدعلی کیخا نماینده زابل نیز با بیان اینکه با چه زبانی باید تذکر دهیم که مسئولین حرف مردم را بشنوند، گفت: آیا به قول روستاییان باید یقه مان را چاک بدهیم؟ مردم دارنداز بی آبی می میرند؛ آقای وزیر جهاد والله قسم وزارتخانه شما خواب است! این پدیده قابل پیش بینی است، چطور شما ابراز بی اطلاعی می کنید؟ چرا خودتان و معاونانتان از نزدیک با مشکلات مردم روبرو نمی شوید؟ آقای وزیر کشور چرا مدیر بحران کشور و معاون شما می گوید که هیچ گزارشی از بحران آب منطقه ما دریافت نکرده؟ چرا در خواب غفلت هستید؟ آقای وزیر خارجه، مگر از افغانستان می ترسید که سفیرش را احضار نمی کنید و تذکر نمی دهید چرا با آب هیرمند چنین می‎کنند؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.