متن این بیانیه که توسط اکبر رنجبرزاده خوانده شد، به شرح زیر است:

حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی موجب افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات، کاهش تورم از طریق جذب نقدینگی‌های سرگردان در جامعه و باعث تقویه روحیه خودباوری مردم می شود و با توجه به رقابت پذیرشدن تولیدات در شرایط اقتصادی فعلی باعث رقابتی شدن قیمت و افزایش کیفیت خواهد شد. حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی مستلزم حرکت سه‌جانبه است و آحاد مردم مخاطب نامگذاری امسال می باشد. تولیدکنندگان کالای ایرانی و مصرف کنندگان اعم از دولت و مجلس و نهادهای حکومتی هرکدام وظایفی برعهده دارند و تحقق شعار امسال منوط به انجام این وظایف در هر سه بخش می باشد.

تولید رقابت‌پذیر، ارتقای بهره‌وری و کیفیت و عرضه محصولات مرغوب برعهده تولیدکنندگان و مصرف کالای ایرانی با کیفیت و تشویق تولیدکنندگان و عزم ملی مبنی بر حمایت کالای ایرانی برعهده مصرف کنندگان و نهایتا حمایت‌های بانکی، بیمه‌ای و گمرکی و تعرفه از یک سو و رفع موانع فعلی و بهبود فضای کسب و کار و زدودن مقررات زائد از وظایف دولت است.

در این میان وظیفه دولت به عنوان سکاندار اجرایی کشور از همه سنگین‌تر است و همه قوا و نهادها باید با عزم ملی در این راستا همکاری کنند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لبیک به نامگذاری سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای آمادگی خویش را در جهت استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس و در صورت نیاز قانونگذاری و یا اصلاح و یا ویرایش قوانین مرتبط اعلام نموده و خدا را شاکریم که در سال گذشته مجلس توفیق یافت گزارش نظارتی پیرامون قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات کشور را به همراه آسیب شناسی و نقاط ضعف اجرایی ارائه نموده و هم اکنون در حال اصلاح این قانون و بالا بردن ضمانت اجرای آن و بستن راه‌های دور زدن قانون هستیم. به نحوی که ورود کالاهای خارجی که امکان تولید داخل دارند توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع و واردات تجهیزات، ماشین آلات و کالاهای نیمه ساخته جهت انجام و اجرای پروژه های عمرانی طبق قانون استفاده از حداکثر توان تولیدی عمل گردد.

همچنین کارگروه مبارزه با قاچاق کالا در مجلس تشکیل گردیده و تلاش خویش را مبنی بر آسیب شناسی در اجرا و قانونگذاری ارائه خواهد نمود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.