روسیا الیوم گزارش داد، یوآو گالانت، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی تاکید کرد، بر این باور است که کنار رفتن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از قدرت هرگز مشکلات ناشی از بحران در این کشور را حل نخواهد کرد.

گالانت که عضو کمیته امنیتی اسرائیل است، در ادامه مدعی شد، اسد در نوک پیکان تلاش‌های شیعیان و ایرانیان علیه اسرائیل و کل جهان است.

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در ادامه از واکنش نسبت به حمله علیه پایگاه تی۴ در سوریه خودداری کرد اما از بر وجود "خطوط قرمزی" تاکید کرد که اسرائیل عبور از آنها را دلیلی برای آغاز حملات علیه اهدافی در اخل سوریه می‌داند.

وی گفت: "در سوریه گروه‌های بسیاری فعالیت دارند و ما منافع مشخصی در سوریه داریم و خطوط قرمزمان را تعیین کرده‌ایم، ما هرگز اجازه نخواهیم داد اسلحه از سوریه به لبنان منتقل شده و پایگاهی ایرانی در سوریه احداث شود".

گالانت درباره مساله نوار غزه نیز ادعا کرد: اسرائیل ترجیح می‌دهد که شرایط اقتصادی در نوار غزه بهبود یابد اما جنبش حماس از هر چیزی که به غزه وارد می‌شود، برای اهداف خاص خود استفاده می‌کند.

این وزیر اسرائیلی گفت: جنبش حماس به آغاز دور جدیدی از درگیری‌ با اسرائیل اهمیتی نمی‌دهد زیرا اگر برایش مهم بود به شکل دیگری برخورد می‌کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.