سازمان نظارت بر رسانه های روسیه شکایت نامه علیه تلگرام رابه دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو ارائه داده است.

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه در این نامه از دادگاه خواستار فیلتر تلگرام و محدودیت دسترسی به این سامانه در روسیه شده است.

در شکایت نامه سازمان نظارت بر ارتباطات جمعی روسیه به نقل از سازمان امنیت فدرال روسیه (اف.اس.ب)آمده که سامانه تلگرام به وظیفه خود به عنوان منتشر کننده اطلاعات عمل نکرده است.

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه پیش تر اعلام کرده بود که ازسازمان امنیت فدرال روسیه هیچ پاسخی مبنی بر اجرای درخواست آن از سوی تلگرام، دریافت نکرده است.

سازمان امنیت فدرال روسیه (اف. اس.ب) ۱۵ روز به تلگرام مهلت داده بود تا کلیدی برای رمزخوانی پیام های شخصی مخاطبانش را ارائه کند که این مهلت روز چهارشنبه به پایان رسید.

این سازمان معتقد است تروریست ها ۱۴ فروردین ماه سال ۹۶ برای انجام عملیات انتحاری در مترو سن پترزبورگ که به کشته شدن ۱۴ تن منجر شد، از تلگرام استفاده کرده بودند.

بر همین اساس، سازمان امنیت روسیه ۲۹ تیرماه ۹۵ (۱۹ ژوئیه ۲۰۱۶) به تلگرام دستور داد امکان رمزخوانی از این شبکه اجتماعی به این سازمان داده شود.

روسیه همچنین تلگرام را به نقض قانون جدید مطبوعات این کشور متهم کرده است. تلگرام چندی پیش برای لغو این دستور، به دادگاه روسیه شکایت کرد که مورد پذیرش قرار نگرفت.

مسئولان تلگرام پس از رد دادخواهی این شبکه اجتماعی در (دوم فروردین ماه امسال) اعلام کردند که با توجه به نتیجه نگرفتن در دادگاه روسیه، از سازمان امنیت فدرال به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.