دویچه وله گزارش داد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از دیدار با نخست وزیر کانادا به خبرنگاران اعلام کرد که این ائتلاف از نزدیک نظاره‌گر رزمایش نظامی روسیه در دریای بالتیک بوده اما نمی‌خواهد روابط با مسکو وخیم‌تر شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال إعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه گفت: ناتو خواهان یک رقابت جدید تسلیحاتی با روسیه نیست.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم که یک مسابقه تسلیحاتی جدید با روسیه آغاز کنیم، اما ما بر این مساله متمرکز شده‌ایم که چگونه می‌توانیم در یک چارچوب قابل پیش‌بینی، منصفانه و محکم پاسخ دهیم. این یک روش دفاعی است.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم که یک جنگ سرد جدید آغاز شود. ما تلاشمان را برای داشتن روابط سازنده با روسیه ادامه خواهیم داد.

همچنین استولتنبرگ اعلام کرد که ناتو نسبت به اقدامات خصومت آمیز روسیه بعد از الحاق کریمه، بی ثباتی در شرق اوکراین، حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و دخالت در امور کشورهای دیگر نگران است.

وی با اشاره به مسمومیت یک جاسوس پیشین روسیه در انگلیس و واکنش غرب به این مساله ادامه داد: بر همین اساس متحدان ناتو بعد از این حمله واکنش نشان دادند زیرا این مساله تنها یک اتفاق ساده نبود. با این حال ناتو به دنبال منزوی کردن مسکو نیست و تایید می‌کند که هر کشوری حق برگزاری رزمایش‌های نظامی را دارد.

او تاکید کرد: ما همچنان هوشیار خواهیم بود و آمادگی نیروهای خود را به خصوص در منطقه بالتیک افزایش خواهیم داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.