پایگاه خبری پلیس روز چهارشنبه به نقل از سرهنگ &#۳۹;حسین پورقیصری&#۳۹;، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام کرد: یکی از عوامل بروز حوادث رانندگی در جاده های استان اصفهان در ایام نوروز، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

 

وی با اشاره به یکنواخت بودن طول جاده های این استان گفت: رانندگانی که از استان های دیگر وارد جاده های اصفهان می شوند به دلیل عدم شناخت از این جاده ها، دچار خستگی و خواب آلودگی و به عبارتی دیگر با پدیده &#۳۹;هیپنوتیزم جاده ای&#۳۹; روبرو می شوند.

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: برنامه های خوبی از سوی این پلیس برای از بین بردن این آسیب ها انجام شده که یکی از این برنامه ها ایجاد ایستگاه های امنیت و سلامت در حاشیه جاده ها و نگهداری اجباری رانندگان در این ایستگاه ها به منظور استراحت و برطرف شدن خستگی آنان است.

 

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات انجام شده بر روی نقاط و ساعات پرتصادف در نوروز سال گذشته نشان می دهد که بیشتر تصادفات در بعد از ظهر و بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ عصر و در محورهای آزاد راه اصفهان - قم و کاشان - قم بوقوع پیوسته است.

 

سرهنگ پورقیصری به رانندگان توصیه کرد به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ناگوار از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی خودداری کنند و پس از هر ۲ ساعت رانندگی در مکانی توقف و پس از ۱۰ دقیقه استراحت مجدد، رانندگی را از سرگیرند.

استان اصفهان حدود ۲۵ هزار کیلومتر راه و ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه و بیش از ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.