اتحادیه میهنی کردستان عراق بعد از ماهها اختلافات داخلی روز شنبه تشکیل جلسه داد و با تغییر برخی از اعضای سابق دفتر سیاسی خود اعضای جدید را نیز تا زمان برگزاری کنگره تعیین کرد.

&#۳۹;سعدی احمد پیره&#۳۹; سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان عراق در پایان این نشست به رسانه ها گفت: کمیته رهبری این حزب با سرپرستی کوسرت رسول علی معاون اول جلال طالبانی رهبر فقید این گروه برگزار و تصمیمات مهمی برای احیای اتحادیه میهنی کردستان عراق در صحنه سیاسی عراق و اقلیم اتخاذ کرد.

وی افزود: از این به بعد کوسرت رسول علی رسما جایگزین جلال طالبانی رهبر فقید حزب خواهد بود.

در ارتباط با تصمیمات اتخاذ شده سخنگوی اتحادیه میهنی اظهار داشت: در این نشست تصمیم به تشکیل کمیته ای برای مدیریت حزب در آستانه انتخابات پارلمان عراق گرفت تا بتواند بیشترین رای را برای حزب در این انتخابات بدست بیاورد.

سعدی احمد پیره تاکید کرد که در این نشست برهم صالح و آزاد جندیانی رای لازم را نیاورند و بقیه اعضای سابق حزب آرای لازم را برای ادامه فعالیت خود در حزب تحت عنوان دفتر سیاسی بدست آوردند.

اتحادیه میهنی کردستان عراق بدنبال بیماری جلال طالبانی اسیر اختلافات داخلی شد و اکنون با تغییرات انجام شده در دفتر سیاسی انتظار دارد این مرحله را پشت سر بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.