مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با اعلام خبر فوق در مورد این جلسه گفت: روسای نمایندگی‌های ایران در کشور عراق به صورت دوره‌ای جلساتی را در مراکز نمایندگی‌های کشورمان به منظور بررسی مسائل مختلف و ارزیابی میزان پیشرفت در امور محوله برگزار می‌کنند که روز گذشته نیز این جلسه به ریاست آقای مسجدی برگزار شد.

وی در مورد محتوای این جلسات نیز گفت: در این مسائل سیاسی، اقتصادی، علمی و آموزشی به ویژه روابط دو جانبه ایران و عراق به صورت کارشناسانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و راهکارهای تقویت آن مورد بررسی قرار گرفت.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق افزود: تلاش برای به رسمیت شناختن معابر و بازارچه‌های مرزی ایران با شمال عراق به ویژه قاسم رش، کیله، اشکان، سیران بند، هلال آباد، سیف مله خور، شوشمی، شیخ صله و تیله کو از سوی بغداد از دیگر موضوعات مورد بحث بود.

 

او همچنین گفت: در جلسه روز گذشته محمد فرازمند دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه و آقای قباد طالبانی معاون نخست وزیر کردستان عراق به عنوان میهمان ویژه حضور داشتند و سخنرانی کردند و در پایان جلسات نیز اعضا در منزل آقای جلال طالبانی رییس جمهور فقید عراق حضور پیدا کردند و با هیرو ابراهیم همسر جلال طالبانی و عضو عالی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.