به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، اتحادیه میهنی کردستان عراق که بعد از بیماری جلال طالبانی رهبر خود دچار اختلافات داخلی شد در روزهای اخیر با تشدید اختلافات داخلی و تمایل گروهی از اعضا به مسعود بارزانی روبرو شد که برای حل این اختلافات، انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق در شهر سلیمانیه تشکیل جلسه داد.

اکثریت اعضای انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق اعضای دفتر سیاسی حزب را متهم به همراهی با حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی کرده و بر این باور هستند که این افراد منافع خود را در گرو همکاری با حزب دمکرات کردستان عراق قرار داده اند.

این اعضا، نمونه بارز این همکاری را همکاری با بارزانی در برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق می دانند.

در نشست روز شنبه، همچنین اعضای کمیته رهبری تصمیم گرفتند ۱۰ نفر از اعضای را به همراه کوسرت رسول علی معاون اول حزب تا زمان برگزاری کنگره - که قرار است براساس برنامه اعلام شده در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ میلادی (۱۱ بهمن) برگزار شود - تصمیم گیرنده حزب باشند.

آسو مامند عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص این نشست به رسانه های کرد عراقی گفت: دو روز دیگر انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق به منظور تعیین کمیته ای اجرایی برای مدیریت امور حزب بار دیگر تشکیل جلسه خواهد داد.

وی افزود: در نشست دو روز آینده در خصوص کمیته اجرایی که از ۱۱ نفر تشکیل خواهد شد، تصمیم گیری می شود، همچنین زمان برگزاری کنگره نیز تعیین خواهد شد.

به گفته این مقام اتحادیه میهنی کردستان عراق از این پس تصمیمات مهم در انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق اتخاذ خواهد شد.

این در حالی است که رسانه های وابسته به اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص تصمیمات گرفته شده سکوت اختیار کرده اند.

یک عضو کمیته رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد این انجمن تنها رای به منحل کردن دفتر سیاسی داده و تصمیم دیگری اتخاذ نکرده است.

وی افزود: اعضای انجمن رهبری حزب از وضعیت کنونی حزب و تصمیماتی که در همراهی با حزب رقیب گرفته می شود، ناراضی و امیدوار است با این تصمیمات روند تصمیم گیری ها در حزب سالم تر و منطقی تر شود.

در طول سال های اخیر بخصوص از قبل از همه پرسی تاکنون بسیاری از اعضای دفتر سیاسی حزب با حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی همراهی کردند که این همسویی به دفعات مورد اعتراض اعضای انجمن رهبری حزب قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.