نماینده ملایر در جلسه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی عصر امروز اظهارداشت: این سومین بار است که عملکرد آقای آخوندی مارا به استیضاح می رسید؛ کمی تامل بفرمایید چه اشکالی در کار است که وکلای ملت علیرغم زحمات شما سه بارشما را استیضاح کردند.

او افزود:خودتان هم علاقمندی به ادامه کار ندارید ؛ وزیری که انگیزه کار ندارد، اهتمام ندارد کارش را دنبال کند.

آزادیخواه با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهکاراست،عنوان کرد:« ۲۴۰ هزار میلیارد پروژه ناتمام متعلق به این وزارتخانه است در حالی که بودجه سالانه آن ۵۲۰۰ میلیارد تومان است. شاید این جواب برای پروژه های نیمه تمام مطرح باشد که مقصر وزیر نیست و دولت اید دولت پول بدهد،اما  من جواب می دهم که وظیفه وزیر است که برود و بودجه بگیرد.»

او افزود: آقای آخوندی وقتی امکان جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس نیست، قول نده . آقای وزیر مردم نباید منتظر بمانند بر اقدامی که سال هاست نشد و هنوز هم چشم دوختند فرجی اتفاق بیفتد و نیفتاد .

نماینده مردم ملایر تصریح کرد: ما غرض شخصی نداریم ،شما طرح های دولت های قبلی را به پایان نرساندید . نمایندگان مردم ساکنان مسکن مهر از شما مطالبه گری می کنند . آیا امکاناتی ایجاد شد که ناموس ساکنان مسکن مهر باید راه طولانی را طی کنند تا مدرسه برسند؟

او اضافه کرد:گفتید که برای تکمیل مساکن مهر علاوه بر امتیازات آب و برق و گاز باید صندوق تشکیل شود؛کجاست ؟ مردم اگر گرفتید بگویید.

احدیخواه عنوان کرد:وعده دادید که جایگزین مسکن مهر، مسکن اجتماعی است؛ کدام مسکن اجتماعی ؟ امروز ۲۹۰ نماینده اینجا جمع هستند، کدام شهر مسکن اجتماعی تشکیل شد؟

او گفت: بعد از سقوط هواپیمای یاسوج که ۶۰ نفر کشته شده و مردم عزادار شدند،در حالی که قرارداد خرید هواپیما در شش ماه دوم برجام منتشر کردید اما از دویست فروند هواپیما فقط ۷ فروند به دست ما رسیده . ۱۹۳ تا کجاست؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه گزارش ها حکایت از سالانه ۱۶ هزار نفر تلفات انسانی در جاده داریم،گفت: بی انصاف نیستم؛ همه دستگاه ها مقصرند، اما تقصیر شما چقدر است ؟

او اضافه کرد:در بارش های اخیر وقتی قرار بود به کلیات بودجه رای بدیم هزاران نفر در برف گیر کردند . خود من و بیست و سی نفر ۸ تا ۱۰ ساعت در برف گیر کردیم . از سی کیلومتری تهران حتی یک مشت نمک ندیدم . زن و بچه مردم برای قضای حاجب گیر افتادند . ما وکیل آنها بودیم . چرا تذکر ندادید؟ من شائبه عمد را هم دور از انصاف نمی دانم.

او گفت: من به منزل شخصی کار ندارم اما یک بار توضیح بدهید .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.