بامداد امروز لرزه کاخ سفید به جان رسان های خبری امریکا افتاد، مردی که از روز اول کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ دست راست او محسوب می شد و تلاشهای بسیاری برای پیروزی ترامپ انجام داد، با استعفایی ناگهانی غوغا به پا کرد.

رسانه های خبری آمریکا دلیل استعفای گری کوهن، مشاور اقتصادی ترامپ را با ظن و گمان بیان می کنند و معتقدند این مرد سرسخت تنها به دلیل قانون تازۀ فلزات و آلومینیوم کنار نرفته است! شبکه خبری ان بی سی در گزارشی می گوید مقامات آگاه گفته اند این تنها دلیل استعفای کوهن نبوده است و در ادامه خاطرنشان کرد که کوهن تا چند هفته دیگر کاخ سفید را رسما ترک می کند.

 

 

به گزارش ان بی سی، کوهن در بیانیه ای گفت: خدمت به کشورم و اجرای سیاست های رشد اقتصادی، به ویژه اصلاح قانون مالیاتی که به نفع مردم آمریکا بوده، مایه افتخار من است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز در بیانیه ای با اشاره به استعفای «مدیر شورای ملی اقتصادی» کاخ سفید گفت: گری مشاور ارشد اقتصادی من بود و در راستای دستور کار ما عالی کار کرد.

کوهن با سایر مشاوران ترامپ که خواستار اجرای سیاست های حمایتی اقتصادی و وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم بود، اختلاف پیدا کرد.

 

هفته گذشته ترامپ پس از برگزاری جلسه ای با مدیران صنعت آلومینیوم از تصمیم خود برای وضع تعرفه خبر داد. اما کوهن با آن مخالفت کرده و هشدار داد که این اقدام منجر به افزایش محصولات فولادی و آلومینیومی خواهد شد.

مقام های کاخ سفید گفتند : تصمیم ترامپ تنها علت استعفای کوهن نیست. ناظران اقتصادی گفتند که استعفای کوهن نشانه بدی برای سیاست های اقتصادی کاخ سفید است.

 

 

 

 

به دنبال امتناع ترامپ از محکوم کردن خشونت های برتری طلبان نژادی در ماه اوت کوهن تحت فشار قرار گرفت تا در اعتراض به این رویکرد رئیس جمهوری استعفا دهد.

کوهن پیش از آنکه به کاخ سفید برود، نفر دوم بانک «گلدمن ساکس» بود. او یکی از گزینه های ریاست فدرال رزرو نیز بود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اخیرا در گزارشی تحلیلی درباره سریال استعفاها و یا اخراج ها در دولت ترامپ نوشت:

تاکنون ۳۷ مقام دولتی یا استعفا کرده اند و یا توسط ترامپ از سمت های خود اخراج شده اند. هفته گذشته، «هوپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید و از مشاوران قدیمی ترامپ نیز اعلام کرد که از سمتش استعفا می دهد.

 

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین، کوهن نفر سی هفتم است که از کاخ سفید می رود، حال یا با استعفای اجباری یا اختیاری! برخی گمانه زنی ها بر این است که نفر بعدی رکس تیلرسون است که بارها وزیر خارجه آمریکا این شایعات را تکذیب کرده است، شایعه برکناری تیلرسون حتی روز گذشته قوت بیشتری گرفت چرا که بر اساس ایمیل های افشا شده سفیر امارات در واشنگتن، امارات متحده به جد درصدد برکناری تیلرسون بوده است. اما در این میان برخی هم می گویند ایوانکا ترامپ و همسرش جرالد کوشنر هستند که کاخ را ترک خواهند کرد  و حتی شاید ممکن است این اخراج ها دامن ملانیا، بانوی اول را هم بگیرد! حال باید دید قربانی بعدی چه کسی است؟

 

کوهن در جلسه انتخاباتی دونالد ترامپ

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.