شینهوا گزارش داد، وانگ شو جانگ رییس شرکت ملی هسته‌ای چین (CNNC)، یکی از دو غول هسته‌ای این کشور اعلام کرد که همکاری‌های خود با شرکای داخلی‌اش را در پروژه‌هایی در کشورهایی همچون پاکستان، آرژانتین، غنا، عربستان و آمریکا را افزایش خواهد داد.

شرکت ملی هسته‌ای چین در سال ۲۰۱۷ ساخت واحد چهارم نیروگاه برق هسته‌ای چاشمای پاکستان را تکمیل کرد. این شرکت همچنین قراردادی را با شریک پاکستانی خود برای ساخت یک واحد هسته‌ای دیگر در نیروگاه چاشما امضا کرد که در آن قرار است از فناوری هولانگ وان استفاده کند.

به گفته وانگ، مجموع ظرفیت پروژه‌های هسته‌ای که شرکت ملی هسته‌ای چین در پاکستان ایجاد کرده است، به ۴.۶۳ میلیون کیلووات می‌رسد و ظرفیت ایجاد شده عملیاتی هم‌اکنون از ۱.۳ میلیون کیلووات گذشته است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها به میزان چشمگیری کاستی‌های پاکستان در تامین برق را کاهش داده و توسعه اقتصادی این کشور را تقویت کرده است.

شرکت ملی هسته‌ای چین علاوه بر این قراردادهایی را برای اجرای پروژه‌ها در آرژانتین امضا کرده است و شریک عربستانی این شرکت نیز توافق کرده تا همکاری در خصوص منابع اورانیوم و توریوم را پیش ببرد.

این غول هسته‌ای چین در غنا نیز به تبدیل یک راکتور هسته‌ای اورانیوم با غنای بالای به یک راکتور با غنای پایین کمک کرده است.

شرکت ملی هسته‌ای چین سال گذشته نیز قراردادهایی را با آمریکا در زمینه فناوری هسته‌ای امضا کرد که عرصه جدیدی در همکاری هسته‌ای میان دو کشور محسوب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.