الجزیره گزارش داد، بسته شدن کلیسای القیامه در قدس موجب توقف ورود مسیحیان به این کلیسا شده است. مسؤولان کلیسا اعلام کرده‌اند که منتظر تصمیم رؤسای کلیساهای قدس هستند.

این کلیسا در اعتراض به پیش‌نویس قانون اسرائیل بسته شده است. اسرائیل تصمیم دارد معافیت کلیساها از پرداخت مالیات را لغو کرده و مالیات را بر املاک و دارایی‌های آن‌ها در قدس تحمیل کند.

حنا عمیره، رئیس کمیته ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در امور کلیساها اعلام کرد که تنها زمانی که اسرائیل از تصمیم خود بازگردد این کلیسا باز خواهد شد.

وی گفت که اسرائیل در واقع می‌خواهد با این قانون بر املاک و اراضی کلیساها که ۳۰ درصد مساحت قدس شرقی را تشکیل می‌دهند سیطره یابد.

به گفته این مسؤول فلسطینی، بیش از ۱۳۰ نهاد وابسته به کلیساها از این تصمیم تأثیر منفی خواهند گرفت.

در همین راستا، فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در بروکسل ابراز امیدواری کرد که مساله تحمیل مالیات بر کلیساها در قدس هرچه سریع‌تر حل شود.

وی گفت: قدس شهر مقدسی برای ادیان سه‌گانه است و همگان باید به این ویژگی شهر احترام بگذارند.

موگرینی حمایت خود را از راهکار تشکیل دو کشور به پایتختی قدس اعلام و بار دیگر بر تأکید کرد که اتحادیه اروپا تمامی واحدهای شهرک‌سازی را غیرقانونی به حساب می‌آورد.

از سوی دیگر، مقامات اسرائیل حساب‌های بانکی مرکز نتردام و حراست اراضی مقدس و روم ارتدوکس در قدس را بلوکه کردند تا آن‌ها را مجبور به پرداخت مالیات شهرداری و مالیات املاک و مستغلات کنند.

مسؤولان مسیحی قدس معتقدند که اقدامات اخیر اسرائیل تلاشی برای تضعیف حضور مسیحیان در این شهر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.