دیلی اکسپرس گزارش داد، "نیل فرگوسن"، مورخ و پژوهشگر در ستونی در روزنامه تایمز هشدار داد که تصمیم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ممکن است به قیمت از دست دادن موقعیتش در این کشور تمام شود چون وی برای تشکیل یک دولت ائتلافی در آلمان با چالش‌های زیادی روبروست.

این مورخ همچنین سیاست معکوس مرکل را نیز بزرگترین اشتباه در تاریخ پساجنگ جمهوری آلمان توصیف کرد و ادامه داد:‌ واکنش مرکل با دیدن اشک‌های دخترک آواره فلسطینی "ریم سهویل" تلاشی تحریک آمیز برای آرام کردن آن دخترک بود که با روندی معکوس و یکجانبه همراه شد.

از آغاز ۲۰۱۵، تعداد افرادی که به دنبال پناهندگی در آلمان بودند به سرعت افزایش یافت و این کشور ۱.۳۸ میلیون درخواست از جانب پناهندگان و آوارگان دریافت کرده است. از این تعداد،‌ یک سوم سوری، سه چهارم زیر ۳۰ سال یا حتی کمتر و ۶۰ درصد مرد هستند.

آقای فرگوسن به مادر اروپا (مرکل) هشدار داد، در صورت تلاش برای انجام اقداماتی به خوشایند چپ‌ها و به نفع حزب محافظه کار خودش به "مادر همه اشتباهات" تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: این عکس العمل سیاسی که شروع شده، دورنمای سیاسی آلمان را تغییر داده است. در انتخابات سال گذشته میلادی، حزب ضد مهاجرت موسوم به آلترناتیوی برای آلمان با ۱۲.۶ درصد آرا در مقام سوم قرار گرفت و در جدیدترین نظرسنجی‌ها هم این حزب ۱۵ درصد رای آورد و همچنان حمایت‌ها از آن رو به افزایش است. حامیان مرکل او را "مامان" خطاب می‌کنند. خوب این مامان، عامل اصلی تمامی خطاهای سیاسی است.

حالا خانم مرکل قصد دارد تا با تشکیل دولت ائتلافی با حزب سوسیالیست دموکراتیک به رهبری موقت اولاف شولتس پس از استعفای ماه جاری مارتین شولتس جایگاهش را حفظ کند.

این توافق در حال بررسی از سوی اعضای حزب است و این مورخ گفته که هیچ تضمینی بر آن نیست.

آقای فرگوسن در ادامه مطلب خود آورده است: تصمیم حزب سوسیال دموکرات به آرای ۴۶۳ هزار عضو بین ۲۰ فوریه تا دوم مارس سال جاری میلادی بستگی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.