عبدالرحیم کردی در جمع خبرنگاران افزود: در سفر آقای روحانی که به دعوت نخست وزیر هند انجام شد، تفاهمات نهایی بر سر مدیریت بندر شهید بهشتی چابهار و تامین مالی خط راه آهن چابهار به زاهدان صورت گرفت.

 

کردی گفت: در این سفر ۱۵ یادداشت تفاهم بین دو کشور در زمینه‌های بهداشت، آموزش پزشکی، کشاورزی و همکاری‌های اقتصادی صورت گرفت که بسیاری از این تفاهمات در سطح ملی و برخی در همکاری‌های مرتبط با اقدامات ضد دامپینگ در سطح بین‌المللی بود.

 

وی با اشاره به حضور قریب‌الوقوع فعالان اقتصادی هندی در چابهار ادامه داد: تجار و فعالین اقتصادی هندی نیز‌ در نشستی ‌با وزیر اقتصاد کشورمان، از انجام مطالعاتی برای حضور در چابهار به عنوان تنها مسیر اقتصادی برای دسترسی به بازارهای افغانستان و آسیای میانه خبر دادند.

 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: همچنین دو کشور از امضای قرارداد موقت عملیاتی شدن بندر چابهار میان سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و شرکت بنادر هند استقبال کردند.

 

کردی شیوه سرمایه گذاری در چابهار را متداول در جهان دانست و تصریح کرد: هندی‌ها برای سرمایه گذاری در بندر چابهار، تمایل زیادی دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: چابهار یک ظرفیت ملی برای حضور در عرصه بین المللی و بهینه ترین نقطه اتصال سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست که نقطه آغاز تحول در اقتصاد و تجارت ایران خواهد بود.

 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: مهم ترین و اصلی ترین ویژگی که مناطق آزاد دارند، معافیت‌های مالیاتی است. در حال حاضر مناطق آزاد ایران ۲۰سال معافیت مالیاتی دارند و ورود و خروج سرمایه و دارایی‌های سرمایه گذاران در این مناطق کاملا آزاد است و از قانون حمایت از سرمایه گذاران خارجی تبعیت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.