خبرگزاری فرانسه گزارش داد، فانگ لیو- دبیر کل سازمان ایکائو- در سخنرانی خود در شهر مونترال کانادا گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد پروازهای تجاری و مسافران در ۱۵ سال آینده دو برابر شود، در حالی که تعداد خلبانان و کارکنان صنعت هوایی رو به کاهش است. وی به عواملی نظیر مسن تر شدن جمعیت وکاهش نرخ موالید اشاره کرد که باعث کوچک شدن میزان نیروی کار خواهد شد. به علاوه صنعت هوایی با رقابت رو به رشدی با بخش های دیگر روبروست.

خانم لیو چنین نتیجه گرفت که صنعت هواپیمایی باید کارهای بیشتری را برای جذب و نگهداری نیروی کار و مدیران ماهر مورد نیاز خود در دهه های آینده انجام دهد.  

طبق اعلام ایکائو، تا سال ۲۰۳۶ به حداقل ۶۲۰۰۰۰ خلبان با قابلیت به پرواز دراوردن هواپیماهایی با ۱۰۰ مسافر و بیشتر نیاز است و تنها هشت درصد از این تعداد تاکنون تربیت شده اند.   به گفته خانم لیو، داستان در خصوص مشاغلی چون کنترل کنندگان ترافیک هوایی، پرسنل نگهداری و سایر تکنسین های مورد نیاز نیز یکسان است و این تنها بخشی از هزاران طبقه شغلی مستقیم و غیرمستقیم در صنعت هوایی است که از روند کنونی اثر می پذیرد.

افزایش حمل و نقل هوایی باعث افزایش گردشگری و افزایش خرده فروشی های آنلاینی خواهد شد که وابسته به تحویل محصولات خود است. سالانه ۴.۱ میلیارد انسان در جهان پرواز می کنند و یک سوم حمل بار جهان از طریق هوایی صورت می گیرد.

لیو علاوه بر چالش های کاری بر ضرورت تقویت زیرساخت های فرودگاهی نیز تاکید دارد: برای مثال ۲۴ فرودگاه بین المللی در قاره آفریقا وجود دارد که در صورت افزایش ترافیک هوایی در دو سال آینده، پاسخگوی نیازها نخواهند بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.