بزرگترین پرچم ایران با حضور شهردار تهران، دستیار رئیس جمهور و مسئولان شهری برافراشته شد. در این مراسم شهیندخت مولاوردی، محسن هاشمی، رایزن سیاسی لبنان، سفیر بلغارستان، دبیر سوم سفارت تاجیکستان، سفیر بلاروس و همچنین وابسته فرهنگی و نظامی افغانستان، سالاری، حبیب زاده، رسولی، الویری، امانی و جمعی از شهروندان تهران حضور داشتند.

محمد علی نجفی، صبح امروز طی سخنانی در آئین بر افراشتن بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران گفت: کم نبودند کسانی که در همان روزهای آغازین انقلاب ما، عمر این انقلاب را خیلی کوتاه می‌دیدند و فکر می‌کردند این انقلاب در مقابل سختی‌ها، توطئه‌ها و کارشکنی‌های داخلی و خارجی خیلی نمی‌تواند دوام بیاورد و خیلی زود خواهد بود که شاهد فروپاشی نظام جمهوری اسلامی خواهند بود؛ اما دیدیم که نظام جمهوری اسلامی ایران به رغم خواست و تمایل بدخواهان، با صلابت، قدرت و استحکام در مقابل همه کارشکنی‌ها و توطئه‌ها ایستادگی کرد و راه خود را آنطور که معمار کبیر انقلاب ترسیم کرده بودند، ادامه داد.

او گفت: دفاع مقدس یک نمونه از این صلابت و قدرت ملت ایران بود که دنیا را عاجز کرد و به دنیا فهماند که این انقلاب پایا و پابرجا خواهد بود تا به دست صاحب اصلی‌اش، حضرت صاحب الزمان (عج) برسد.

 

شهردار تهران گفت: ما نه تنها از جنگ نهراسیدیم و نتوانست ملت ما راتسلیم کند، بلکه جنگ را به مدرسه‌ای از عشق و ایثار، کلاسی از همدلی و وحدت، کانونی برای افزایش اقتدار، استقلال و آزادی ملت ایران تبدیل کردیم؛ امروز هم جمهوری اسلامی در مقابل همه چالش‌ها، دشواری‌ها و مشکلات پابرجا و مستحکم ایستاده و راه خود را به سمت آن نقطه ایده آل دسترسی به استقلال کامل کشور و آزادی کامل مردم دنبال خواهد کرد.

او گفت: البته در همه دنیا مشکلات، مسایل، چالش ها و دشواری هایی برای اداره کشورها وجود دارد که در کشورما هم به همین ترتیب است اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، تا وقتی که مردم پشتیبان و حامی این نظام مقدس هستند در صحنه‌های مختلف حضور دارند، کار سازندگی کشور ادامه دارد و این انقلاب هم پابرجا خواهد بود تا نظام جمهوری اسلامی روز به روز پر صلابت تر راه خود را ادامه دهد.

نجفی گفت: پرچم در اسطوره های ایرانی همواره نماد چندگانه ای از همدلی، همراهی، وحدت، دوستی، صمیمیت، مبارزه بر علیه ظلم و ستم ستیزی ملت ایران بوده است. همچنانکه در شاهنامه فردوسی پرچمی که در دست کاوه آهنگر بود، به عنوان نماد مبارزه با ظلم و فساد تبدیل شد و همواره در دست پادشاهان بر افراشته باقی ماند.

او گفت: پرچم همواره به عنوان نماد مشترک همه ارزش ها و نقطه اشتراک هویت ملی ما مطرح بوده است. پرچم نه تنها به عنوان یک نماد بلکه به عنوان یک سرمایه نمادین و با ارزش در کنار ایران و ایرانی وجود داشته است. حتی رنگ‌های این پرچم مقدس نیز حاوی پیام‌ها، گفته‌ها و شعارهای بزرگی برای همه دنیا است.

شهردار تهران گفت: پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب درباره پرشورتر و تماشایی‌تر برگزار شدن راهپیمایی ۲۲ بهمن، امروز محقق خواهد شد. مدیریت شهری تهران نیز برای پرشورتر کردن این برنامه، امروز به ابتکار برافراشته شدن پرچم در این مکان دست زده است؛ امیدوارم این ابتکار تبدیل به سنت حسنه‌ای شود که هر ساله با حضور همکاران ما در شهرداری و مقامات و گروه های مختلف به شکلی پرشور برگزار شود و این پرچم مقدس تا روز قیام حضرت مهدی (عج) برپا و برافراشته باقی خواهد ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.