رویترز گزارش داد، ایرلاین های کوچک و بزرگ بسیاری در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه وجود دارند که همواره از مشتریان پر و پا قرص و همیشگی هواپیماهای تولید شده توسط ایرباس بوده‌اند. ایرباس برآورد کرده بود که در نمایشگاه هوایی سنگاپور ۲۰۱۸ که از ۶ فوریه آغاز بکار کرده و تا ۱۱ فوریه به طول می انجامد، قراردادهای بزرگی را با شرکت‌های هواپیمایی فعال در این منطقه به امضا برساند.

با اینکه گزارش‌های منتشر شده در مورد قراردادهای منعقد شده میان شرکت‌های هواپیمایی و غول‌های هواپیماسازی چندان هم طبق پیش بینی های صورت گرفته، پر رونق و با عظمت به نظر نمی رسد، با این حال سخنگوی ایرباس روز جمعه اعلام کرد که یکی از ایرلاین های بزرگ چین به نام سیچوآن (Sichuan Airline)، قرارداد خرید و تحویل ۱۰ فروند هواپیمای پهن پیکر مدل A۳۵۰-۹۰۰ را با ایرباس به امضا رسانیده است که ارزش این قرارداد معادل بیش از ۲۰ میلیون یوآن چین ( ۳ میلیارد دلار) است.

سال گذشته شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا تعداد ۳۶۷ فروند هواپیمای تولیدی خود را به بیش از ۵۰ ایرلاین و اپراتور هوایی در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه به فروش رسانده و تحویل داده است که این رقم تقریبا معادل نیم برابر تعداد کل هواپیماهایی است که به سایر کشورهای جهان فروخته و تحویل داده است

CAAC نیوز به نقل از انجمن هوایی و هواپیمایی مسافربری چین پیشتر اعلام کرده بود که این سفارش بزرگترین قرارداد این ایرلاین چینی خواهد بود که یکی از زیرمجموعه های ایرلاین های منطقه جنوبی کشور چین محسوب می شود.

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی سیچوان ایرلاینز که در شهر چنگدو، سیچوآن چین مستقر شده است، در سال ۱۹۸۶ میلادی تاسیس شد و در حال حاضر روزانه به بیش از ۶۰ مقصد در آسیا، اقیانوسیه و آمریکای شمالی پروازهای مستقیم دارد.

ایرباس آ-۳۵۰ (Airbus A۳۵۰) یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر و دو موتوره است که توسط شرکت ایرباس اروپا ساخته و تولید شده است. این هواپیما قادر است تعداد زیادی مسافر را در مسافت‌های طولانی جابجا کند.

هواپیمای A۳۵۰ نخستین هواپیمای ایرباس است که در ساخت بدنه آن بجای آلیاژهای آلومینیوم سبک رایج در صعنت هواپیمایی، از پلیمر تقویت شده با فیبر کربن استفاده شده است. این هواپیما برای رقابت با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و بوئینگ ۷۸۷ طراحی شد و نخستین نمونه آن نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.