آناتولی نوشت، تیری باریل - مدیر منابع انسانی ایرباس - که به ترکیه سفر کرده است گفت: ما در ترکیه سرمایه گذاری کرده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد، ترکیه یکی از موثرترین، کاراترین و عملیاتی ترین مناطق جهان است. وی با اشاره با امضای تفاهم مقدماتی با صنایع دفاعی ترکیه برای گسترش همکاری ها گفت که ایرباس شرکای معقولی در ترکیه دارد.

وی افزود: فکر می کنم بعد از این همه مدت همکاری، تعهدات همکاری جدید برای آینده و سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری تا سال ۲۰۳۰  جزو مراحل معمول سیر تکامل روابط محسوب می شوند چرا که می‌خواهیم به رشد همکاری ها با ترکیه، ترکیش ایرلاین (خطوط هوایی ملی ترکیه) و صنایع هوافضای ترکیه (تای) ادامه دهیم.

ترکیش ایرلاین هم اکنون دارای بیش از ۳۳۰ هواپیمای مسافری و باربری است و به ۳۰۰ مقصد در ۱۲۰ کشور دنیا پرواز دارد، این ایرلاین بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به مدت شش سال توسط موسسه انگلیسی رتبه بندی خطوط هوایی " اسکای ترکس"، بهترین ایرلاین اروپایی لقب گرفت.

باریل در توضیح استراتژی ایرباس برای سال ۲۰۱۸ گفت: استراتژی سال ۲۰۱۸ تداوم تحویل تعداد زیادی از هواپیماها به مشتریان‌مان و سرمایه گذاری در طیف وسیعی از محصولات پرنده خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.