فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت کمک رسانی به مردم زلزله زده حوزه انتخابیه خود گفت: با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم و استان کرمانشاه نیز یکی از سرد سیرترین استان‌های کشور به شمار می‌آید متاسفانه هلال احمر در بحث امدادرسانی به زلزله‌زدگان نتوانسته آن طور که باید و شاید خوب عمل کنند.

وی افزود: همچنین با توجه به سرمای هوا، یکی از نیازهای اصلی مردم تامین سوخت است که در این حوزه نیز شاهد کم کاری‌هایی از سوی وزارت نفت بوده‌ایم، از طرفی با برنامه‌ریزی‌های غلطی که از سوی بنیاد مسکن در ساخت سرپناه برای زلزله زدگان شاهد بوده‌ایم بخشی از مردم هنوز بدون کانکس و در چادرها زندگی می‌کنند.

نماینده مردم سرپل ذهاب ادامه داد: تا امروز در شهر سرپل ذهاب در حدود ۳۵هزار نفر در کانکس‌ها مستقر شده‌اند ولی در برخی روستاها که بنیاد مسکن متعهد به ساخت کانکس بوده، هنوز خیلی‌ها از داشتن کانکس محروم هستند.

به گفته تجری در بحث ساخت خانه‌های دائمی نیز با توجه به اصرار بنیاد مسکن در استفاده از مصالح سنتی روند ساخت خانه‌ها بسیار کند پیش می‌رود که این موضوع باعث نارضایتی مردم شده است چرا که ما در همین مدت کوتاه شاهد بوده‌ایم که سپاه با استفاده از مصالح پیشرفته توانسته تا ظرف مدت ۱۵الی ۲۰روز خانه هایی دائمی با ارزانترین قیمت تمام شده ساخته و تحویل مردم دهد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع علی رغم تلاش‌هایی که تاکنون برای سامان دادن به وضعیت مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب و روستاهای اطراف آن انجام شده اما هنوز مردم این مناطق با توجه به سرمای طاقت‌فرسای استان کرمانشاه، در شرایط بسیار دشواری زندگی می‌کنند.

نماینده مردم سرپل ذهاب با اشاره به کمک‌هایی که از سوی اشخاص معروف که تحت عنوان سلبریتی شناخته می شوند، گفت: تا این لحظه به جز آقای زیباکلام که با خبر شده‌ایم با کمک‌های مردمی که جمع‌آوری کرده طی قراردادی با بنیاد مسکن هزینه احداث خط لوله آب و فاضلاب یک روستا را متقبل شده است، هیچ اقدامی از سوی اشخاص معروفی که در ایام پس از زلزله به شهر سرپل ذهاب آمده و وعده جمع‌آوری کمک‌های مردمی را داده بودند انجام نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.