فرهاد تجری در گفتگو با مهر اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران با قانون پنج ساله‌و به صورت آزمایشی تشکیل شد و امروز اختیارات قانونی ندارد.

نماینده مردم سرپل ذهاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از لحظه وقوع حادثه، دستگاه‌های متولی نظیر اورژانس کشور، وارد مناطق حادثه‌دیده شدند.گفت: از همان دقایق اولیه، ساماندهی مجروحان حادثه آغاز شد که این کار بالاتر از استانداردهای جهانی و با سرعت انجام شد.

تجری تصریح کرد: صبح روز حادثه حدود ۳۵ فروند هلکوپتر هوانیروز، هلال احمر و اورژانس کشور با هدایت جناب آقای کولیوند به منطقه وارد شدند تا نزدیک ظهر دیگر مجروحی در منطقه حضور نداشت که کاری فراتر از استانداردها بود.

وی افزود: زلزله موجب بسته شدن جاده‌ها شده بود که وزارت راه جاده را باز کرد، بعد از آن، آب آشامیدنی، غذا و چادرها تأمین شد؛ شاید در این حوزه‌ها با قدرت و نظام‌مندی ساماندهی مجروحان عمل نشد. اما به هر حال مشکلات مردم رفع و رجوع شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده گفت: حضور ایشان در مناطق زلزله‌زده موجب شد مردم ما دلگرم شوند.

تجری اظهار داشت: هوانیروز، نیروی زمینی ارتش بعد از آن هلال احمر، استاندار، وزیر کشور و وزیر بهداشت در منطقه حضور یافتند و تلاش ما این بود که مجروحان را ساماندهی کنیم.

نماینده مردم سر پل ذهاب در مجلس گفت: شهرستان ما یک بار به واسطه جنگ با خاک یکسان شده بود و مردم آن را بازسازی کردند، مقام معظم رهبری در زمان جنگ در این منطقه حضور داشتند و اقتضائات منطقه را می شناسند امروز هم حضورشان در منطقه باعث دلگرمی خواهد بود، تذکرات ایشان در مورد خلاء های موجود می تواند برای حل مشکلات زلزله زدگان کار گشا باشد.

تجری ادامه داد: مردم ما صدمه دیده و پر از آلام روحی و مادی هستند به جهت علاقه مندی که مردم کرمانشاه به مقام معظم رهبری دارند حضور ایشان برای مردم ما ارزشمند است، دستورات ایشان به دستگاه های اجرایی موجب گره گشایی خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یگان سرزمینی شهرستان سرپل ذهاب ارتش جمهوری اسلامی و لشکر ۸۱ و تیپ های زرهی هستند که قبل از انقلاب نیز ارتش در این منطقه حضور داشته است. نیروهای سپاه پاسداران در منطقه ما مستقر نبودند اما نیروهای سپاه بعد از زلزله به روستاهای سرپل ذهاب وارد شدند و با هدایت بنده تجهیزات کارگاه های خاتم الانبیاء به روستا ها گسیل شد. بخشی از مسئولیت روستایی در حوزه پشتیبانی به سپاه واگذار شد که بدون کوچکترین نقصی اجرا شد.

وی با بیان اینکه ضد انقلاب به دنبال سیاه نمایی است گفت: مردم ایران، نهاد ها و دستگاه ها، سپاه و ارتش همه پای کار بودند و به مردم کرمانشاه کمک کردند.بخش روستایی ما از سپاه و بخش شهری ما از ارتش تشکر می کنند. کمرنگ کردن کار سپاه و ارتش ظلم است جا دارد از همه نیرو های مسلح و انتظامی تشکر کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.