«شهیندخت مولاوردی» در ششمین نشست هم اندیشی با موضوع «اجرای بهینه تصویب‌نامه حقوق شهروندی در نظام اداری» گفت: پمپاژ کردن ناامیدی، ناکارآمد نشان دادن دولت و یاس آفریدن در زمینه اثربخشی برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به تشدید یاس اجتماعی کمک کرد.

وی تاکید کرد امید اجتماعی باید به روحیه حاکم در جامعه برگردد و افزود: گروه های فرودست و نابرخوردار از قدرت، زمانی به امید اجتماعی می‌رسند که بتوانند خود را در عرصه جامعه ببینند و به رسمیت شناخته شوند.

مولاوردی گفت: گم‌شدگی امید اجتماعی بیشتر در نسل جوان مشهود است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی افزود: تجدد ویرانگری و سازندگی دارد که بعد از مشروطه شاهد این وضعیت دوگانه ایم که برخی فقط نیمه خالی لیوان و برخی فقط نیمه پر آن را دیدند اما جامعه جهانی به این نتیجه رسیده است که باید به هر ۲ جنبه توجه کرد.

وی تصریح کرد: وقتی ناامیدی در جامعه پدید می‌آید، یعنی از دیده شدن بخش‌هایی از آحاد جامعه جلوگیری شده است.

دستیار ویژه رییس‌جمهوری افزود: پیشرفت‌هایی در زمینه رسانه و شبکه‌های اجتماعی به دست آمده است که با این شرایط نمی‌توان از هیچ گروه اجتماعی مشروعیت زدایی کرد.

مولاوردی از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به عنوان عواملی برای تقویت امید اجتماعی یاد کرد و گفت: جنگ سبب شد توده‌ وسیع‌تری از مردم پا به میدان بگذارند و در ادامه در ایام انتخابات نیز نشاط سیاسی و امید به تغییر و بهبود وضعیت بیشتر کمک کرد.

وی بر لزوم آسیب‌شناسی اتفاقات اخیر در کشور تاکید کرد و گفت:‌ با تصور اینکه اوضاع کنترل شد، نباید آسیب‌شناسی کنار گذاشته شود.

مولاوردی با اشاره به بکارگیری شاخص های تدوین شده به عنوان یک مدل در الگوی حقوق شهروندی گفت: تا پایان امسال پیش‌نویس اسناد و تکالیف خود در حوزه حقوق شهروندی انجام می شود و از سال ۱۳۹۷ به سمت اجرایی شدن می‌رویم.

به گفته وی، دهه فجر فرصت مناسبی برای بررسی امیدهایی است که دلیل انقلاب شد اما در سالهای اخیر با آرمان های انقلاب فاصله‌ پیدا کرد.

وی از برگزاری همایشی با محور امید اجتماعی در اسفند امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، آذرماه پارسال رییس جمهوری از منشور حقوق شهروندی رونمایی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.