شهیندخت مولاوردی عصر امروز در آیین گرامیداشت دهمین سالگرد تأسیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت توسعه دانشگاه‌ها اظهار داشت: برای توسعه دانشگاه هم ازنظر فیزیکی هم ازنظر علمی باید تلاش کنیم.

وی نسل سوم دانشگاه‌ها را نسل کارآفرین معرفی کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه امروز نیازمند ورود به بازار کار هستند و باید نسلی در دانشگاه‌ها تربیت شوند که توانایی ورود به بازار کار را از شیوه کارآفرینی را داشته باشند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور، آموزش مهارت‌های ویژه برای ورود به بازار کار را وظیفه دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به نام آن‌که سال اقتصاد مقاومت تولید و اشتغال است باید مسئله کارآفرینی در دانشگاه بیشتر موردتوجه قرارگرفته و در جهت آموزش‌های لازم مهارتی برای دانشجویان برنامه‌ریزی کند.

وی به منشور حقوق بشر ابلاغی از سوی رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: منشور حقوق بشر که در ۲۵ شهریور سال گذشته ابلاغ و رونمایی شد باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا بتوانند مجموعه حقوق بشر پراکنده در قانون اساسی را در مجموعه‌ای کامل‌تر بخوانند.

مولاوردی لازمه مطالبه گری مردم را آگاهی از حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: باید این حقوق مطالبه کرده تا دولت بتواند وارد مرحله اجرایی آن شده و در همین راستا همایش ملی حقوق شهروندی با حضور رئیس‌جمهور در تهران برگزار خواهد شد.

وی اجرای دقیق حقوق شهروندی توسط دولت را قطعی دانست و بیان کرد: منشور حقوق شهروندی با ۱۲۰ ماده باید به دانشگاه‌ها و جامعه ورود پیدا کند و دولت آماده ارائه آموزش آن در دانشگاه‌ها است و چنانچه بتواند نیمی از آن را نیز در این دولت اجرایی کند گام مؤثری برداشته.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق بشر به تک جنسیتی دانشگاه حضرت معصومه (س) اشاره کرد و افزود: باید عملکرد دانشگاه حضرت معصومه(س) الگوی دانشگاه‌های دیگر بوده و در جهت تربیت زنان موفق و توانمند برای داشتن جامعه سالم‌تر در آینده گام بردارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.