سورنا ستاری، روز دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه با حضور در نشست اعضای هیئت علمی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران گفت: جامعه دانشگاهی در حال حاضر مشکلاتی پایه‌ای دارد، از همین رو در ستادهای مختلف معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری سعی می‌شود این مشکلات با مکانیزمی علمی حل شود.

ستاری در ادامه با بیان اینکه ۹۰ درصد بودجه کشور صرف امور جاری می‌شود، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد بودجه تحقیقات کشاورزی کشور در دست دانشکده‌های کشاورزی است و مشکلات پایه‌ای در اقتصاد و آموزش وجود دارد، هر چند تلاش شده اصولی اقدام کنیم.

وی در ادامه از رتبه ۱۳ ایران در اعزام دانشجو به خارج از کشور خبر داد و گفت: اما این اعزام‌ها در اقتصاد علمی ما تاثیرگذار نبوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر لزوم رشد زیاد در حوزه آی.سی.تی، اظهار کرد: ما در این مدت تلاش کرده‌ایم بخش زیادی از موضوعات دانش‌بنیان را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

ستاری در ادامه از اهمیت بخش کشاورزی گفت و تصریح کرد: این بخش نقش ویژه‌ای در اقتصاد و ایجاد شغل ایفا می‌کند، البته مشکلاتی در مصرف منابع آب وجود دارد که باید به سمت شیوه‌های صحیح مصرف هدایت شود.

وی افزود: ما در حوزه آب مشکل دانش داریم.

معاون علمی رییس‌جمهور در پایان اعلام کرد: مشکل امروز پژوهش فقط پول نیست و باید ماهیت تحقیق و پژوهش را از بدنه پژوهش‌های دولتی جدا کرد و به بخش خصوصی سپرد، علمی که در جامعه دانشگاهی تولید می‌شود باید گره‌ای از مشکلات مردم بگشاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.