آسوشیتدپرس گزارش داد، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای گفت: صلح و توسعه روندهای جهانی برگشت‌ناپذیر هستند. ایالات متحده آمریکا، کشوری است که صاحب بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان است و باید ابتکارعمل پیروی از این روند را دنبال کند نه اینکه علیه آن باشد. 

بازنگری سیاست هسته‌ای آمریکا موجب آزردگی روسیه شده است و آنها این سند را ستیزه‌جویانه می‌دانند و نگرانی‌ها درباره افزایش خطر برخورد میان این دو کشور بالا گرفته است. ارتش آمریکا چین و روسیه را در کانون استراتژی دفاع ملی جدیدی قرار داده است که اوایل ماه از آن رونمایی کرد.

  مقام‌های آمریکایی می‌گویند، واشنگتن اما با توسعه قابلیت‌های هسته‌ای خود قصد دارد جلوی روسیه را بگیرد تا از تسلیحات هسته‌ای خودش استفاده نکند. چین، ایالات متحده آمریکا را به "گمانه‌زنی فریبکارانه" درباره نیات چین متهم کرد و گفته که همواره رویکردی خویشتندارانه در قبال توسعه تسلیحات هسته‌ای دارد و زرادخانه هسته‌ای خود را در حداقل نگه می‌دارد.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: امیدواریم ایالات متحده آمریکا تفکر جنگ سرد خود را رها کرده، به وظایفش در قبال خلع سلاح عمل کند، به درستی نیات استراتژیک چین را درک کرده و دیدگاهی عینی به دفاع ملی و تقویت نظامی چین داشته باشد.

در این بیانیه همچنین از آمریکا خواسته شده تا با چین همکاری کند و ارتش‌های دو کشور به یک عامل ثبات‌ در روابط چین-آمریکا و این منطقه تبدیل شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.