اسحاق جهانگیری عصر شنبه در نشست شورای اداری استان یزد تاکید کرد: باید با مردم صادق باشیم تا به مدیریت کشور اعتماد پیدا کنند، از این رو باید نیروی خود را برای پیشرفت و حل مشکلات مردم به کار گیریم. 

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران صرفا مقوله ای سیاسی نبود، بلکه سرفصل جدیدی برای زندگی مردم کشورمان در پایان قرن بیستم و آغاز قرن بیست و یکم ایجاد کرد. 

وی افزود: در زمانی که عده زیادی فکر می کردند، انقلاب دینی کارایی ندارد و بلوک شرق و غرب شکل گرفته بود، امام خمینی (ره) بنیان انقلابی مسالمت آمیزی با آوردن مردم در صحنه انقلاب گذاشتند و به پیروزی رساندند. 

وی ادامه داد: در انقلابی ورود کرده ایم که می دانستیم چه می خواهیم اندیشه امام (ره) به دنبال بوجود آوردن آزادی، عدالت، مردم سالاری و استقلال بود. 

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری وعده زندگی بهتر برای مردم در انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بازخوانی تجربه انقلاب برای توسعه کشور مفید است و این نگاه، فرصت های جدیدی بوجود می آورد؛ مهترین میراث و فرصتی که به یادگار مانده این است که با جلب اعتماد و مشارکت مردم می توانیم بر هر بحران و مشکلی غلبه کنیم. 

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان یزد با فرهنگ و تاریخ خود الگو و سندی درخشان برای ملت ایران است، ادامه داد: یزد سندی روشن برای توسعه ملی کشور در بخش ها و حوزه های مختلف از جمله صنعت و فرهنگ است و دیانت، قناعت، تحمل و مدارا از ویژگی ها مردم این خطه محسوب می شود. 

وی با یادآوری زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف(مسلمانان، زرتشتیان و یهودیان) در یزد، بر لزوم توجه به اقوام مختلف در کشور تاکید کرد. 

جهانگیری همچنین با بیان اینکه نجابت رئیس دولت اصلاحات به عنوان یک یزدی در بحران اخیر مشهود بود ،تصریح کرد: در حالی بسیاری از افرادی که خود را دو آتشه می دانستند در این بحران سکوت کردند، رئیس دولت اصلاحات با اظهارات خود در بازگشت آرامش به کشور نقش داشت و مورد تهاجم دشمنان در خارج کشور قرار گرفت. 

وی اظهار امیدواری کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری، رئیس دولت اصلاحات به عنوان سرمایه نظام حفظ شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.