اسپوتنیک، جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس در واکنش به گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه هیلاری کلینتون مشاورش را که به آزار و اذیت جنسی متهم شده بود در کمپین انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ میلادی نگه داشت، گفت: این اقدام کلینتون اقدامی شرم‌آور برای سرپوش گذاشتن بر یک عمل ناشایست جنسی بوده و بهتر است کلینتون درد و رنج‌هایی را که زنان لیبی متحمل شدند، به یاد آورد.

این اظهارات آسانژ در صفحه توئیترش ظاهرا به این حقیقت اشاره دارد که هیلاری کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه سابق آمریکا از سرنگونی و به دنبال آن کشتار معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی که منجر به سال‌ها آشوب و ناآرامی در این کشور شد، حمایت و عملا آن را تحسین کرده بود.

این اظهارات توئیتری آسانژ پس از آن مطرح شد که کلینتون در صفحه فیس‌بوکش به این گزارش روزنامه نیویورک تایمز واکنش نشان داد و گفت: کاملا درک می‌کنم که چرا از من می‌پرسند که اجازه دادم مشاورم علی رغم رفتار ناشایست باز هم در کمپین انتخاباتی‌ام در سال ۲۰۰۸ باقی بماند. اگر دوباره مجبور به تصمیم‌گیری درخصوص این مساله شوم دیگر چنین کاری انجام نخواهم داد.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه گزارشی را منتشر کرده و در آن مدعی شد که هیلاری کلینتون علی رغم تلاش‌های علنی‌اش برای مبارزه در زمینه حقوق زنان و قدرت دادن به زنان از اخراج برنز استرایدر، مشاور ارشدش که به آزار و اذیت جنسی یکی از کارمندان زن زیردستش متهم شده بود، امتناع کرد.

این گزارش به اظهارات دست‌کم هشت تن از مقامات سابق کمپین ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ کلینتون اشاره می‌کند که برخی آنها تاکید داشتند از اینکه به اسرایدر اجازه داده شده بود تا در این کمپین انتخاباتی فعالیت داشته باشد بسیار ناراحت بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.