زد دی نت گزارش داد، "اینتل" یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، همچنین انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.

به تازگی این شرکت یک گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی خود را ارائه داده و منتشر کرده است که نشان می‌دهد رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در این سه ماه تجربه کرده است.

بر اساس گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷، شرکت اینتل موفق شده است تا در پاییز سال ۲۰۱۷ میلادی به لطف دیتاسنترها و پردازنده‌های مورد نیاز این حوزه، عملکردی فراتر از انتظار وال‌استریت را نمایش دهد. این کمپانی موفق شده است که در فصل چهارم سال یعنی سه ماهه پاییز ۲۰۱۷ درآمدی معادل ۱۷.۱ میلیارد دلار را کسب کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که درآمد ۱۶.۴ میلیارد دلاری داشته، یک رشد ۴.۱ درصدی تجربه کرده است.

همچنین سود بدست آمده توسط اینتل در این مدت  ۱.۰۸ دلار برای هر سهم بوده است که در مقایسه با ۷۹ سنت کسب شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۶ ، ۳۹ درصد رشد و افزایش داشته است.

ارزش سهام این شرکت نیز بخاطر ارائه این گزارش با رشد و افزایشی ۳.۸ درصدی مواجه شده و به ۴۷.۰۶ دلار افزایش یافته است. به نظر می‌رسد گزارش مالی اینتل که حاکی از عملکرد درخشان این غول تکنولوژی است، اندکی باعث شد تا جلوی کاهش ارزش سهام این شرکت را که تحت تاثیر آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های امنیتی کشف شده معروف به اسپکتر و ملت داون به وجود آمده بود، بگیرد.

تحلیلگران وال استریت پیش‌تر برآورد کرده بودند که اینتل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، درآمدی معادل ۵.۱۳ میلیارد دلار را کسب خواهد کرد اما حالا با ارائه و انتشار گزارش مالی خود شرکت اینتل، کسب و کار و درآمد این غول تکنولوژی با افزایشی ۲۰ درصدی مواجه شده و به ۵.۵۸ میلیارد دلار رسیده است. هرچند که میزان درآمد این شرکت از رایانه‌های شخصی بسیار کمتر از حد انتظار شده و با ۲ درصد کاهش به ۹ میلیارد دلار رسیده است. درآمد سالانه این شرکت نیز نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی با افزایشی سه درصدی به ۳۴ میلیارد دلار رسیده است.

این درحالیست که پیش‌بینی می‌شد آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌ها وحفره‌های امنیتی کشف شده در تراشه‌ها و پردازنده‌های ساخت اینتل تحت عنوان اسپکتر و ملت داون، این شرکت را با کاهش و سقوط قابل توجهی روبرو کند.

علاوه بر دیتاسنتر، دو حوزه دیگری که موجب رشد اینتل شده است، اینترنت اشیاء و تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی است که در محصولات مختلفی همچون خودروهای خودران، چراغ‌های راهنمایی و لوازم خانگی قابل استفاده و کاربرد خواهند بود. این تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی که توسط مایکروسافت در دیتاسنترهای اینتل مورد استفاده قرار می‌گیرد، با یک رشد ۳۵ درصدی، موجب شده درآمد این شرکت از این بخش ۵۶۸ میلیون دلار شود.

اینتل در ادامه این گزارش مالی برآورد و اعلام کرده است که در سال جاری میلادی (۲۰۱۸)، ۶۵ میلیارد دلار کسب خواهد کرد. هرچند که کارشناسان و تحلیلگران بسیاری همچنان بر این باورند که بزرگترین خطری که اینتل را تهدید می‌کند، کشف و ادامه حضور روزنه‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌هایی همچون ملت داون و اسپکتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.