محمد حسین مقیمی استاندار تهران، در هفتمین نشست شورای اداری استان تهران که با حضور سیدمحمدعلی افشانی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،معاونان استاندار،فرمانداران و مدیران استانی برگزار شد ، با اشاره به خدمات حسن کریمی در معاونت امور عمرانی استانداری تهران گفت: آقای کریمی با سابقه اجرایی در حوزه های عمرانی کشور خدمات ارزشمندی داشته اند.

وی با اشاره به معارفه احمد تواهن به عنوان معاون امور عمرانی استانداری تهران و لزوم ارتقای مدیران و مسئولان در پست های مدیریتی  تصریح کرد: شایسته سالاری در ادارات باید در همه امور دنبال شود و سلسله مراتب ارتقای کارکنان و مدیران مورد توجه قرار بگیرد.

 مقیمی با بیان اینکه توسعه استان تهران به سرعت انجام شده است گفت: به موازات توسعه، خدمات و زیرساخت‌ها به ویژه در شهرستان‌های استان فراهم نشده است.

استاندار تهران توانمند سازی در مناطق حاشیه نشین را  یک اصل مهم دانست و تاکید کرد:  توجه به نوسازی  بافت‌های فرسوده با همکاری شهرداران و دهیاران باید در اولویت قرار بگیرد.

وی عمل کردن به قانون برنامه ششم را وظیفه مهم مسئولان دانست و گفت: موضوع حمل و نقل عمومی و ریلی، واگذاری طرح‌های تملک اراضی و مشکل آلودگی هوا باید در استان حل شود، اگر این مسائل حل شود وظیفه خود را انجام داده ایم و هیچ منتی بر مردم نیست.

مقیمی ضمن اشاره به لزوم مقام‌سازی ساختمان‌ها با نظارت مهندسان متعهد و استفاده از مصالح استاندارد بیان کرد: کشور ما روی گسل است و فرماندران، شهرداران، دهیاران موظف هستند در زمینه مقاوم‌سازی فعالیت جدی انجام دهند و به هیچ ساختمان غیرمقاومی پایان کار ندهند .

استاندار تهران با بیان اینکه براساس برنامه باید سالانه ۱۰ درصد خانه های روستایی مقاوم سازی شوند افزود: مدیران و مسئولان کمک کنند تا ساختمان ها براساس اصول فنی ساخته شوند و در این راه به هیچ توصیه و تلفن پاسخ ندهند .

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه ها و اقداماتی که در بزرگداشت دهه مبارک فجر در استان انجام می شود گفت : باید همه تلاش کنیم تا دهه فجر امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وظایف خود را انجام می‌دهد اما همه بار نباید بر دوش آنها باشد همه باید در راستای نظام کار کنیم، چراکه همگرایی  موجب برگزاری باشکوه تر مراسم می شود.

استاندار تهران تأکید کرد: در ایام دهه مبارک فجر فرمانداران و مدیران استان برای افتتاح پروژه ها و دیدار با مردم به شهرستان ها بروند و مقدمات حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه را فراهم کنند.

گفتنی است، در این جلسه شورای اداری ،مراسم تودیع و تکریم حسن کریمی و معارفه احمد تواهن معاون امور عمرانی استانداری تهران با حضور استاندار  و معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.