«علی اکبر سلطانی نژاد» روز سه شنبه در گفت‌وگویی افزود: پس از زلزله ۳۰ آذر ماه در کوهبنان تاکنون ۸۵۳ پرونده ساخت واحد مسکونی شهری و روستایی در این شهرستان تشکیل شده و مردم همچنان در این راستا فعال هستند .

وی خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از ۳۰۲واحد تخریب شده در مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان آوار برداری شده‌اند و حدود ۴۳۱ متقاضی به شهرداری برای صدور پروانه معرفی شده‌اند.

سلطانی نژاد ادامه داد: تاکنون ۵۵۶ متقاضی به بانک‌های عامل جهت در یافت تسهیلات ویژه معرفی شده‌اند و بیش از ۲۷۷نفر با بانک‌های عامل با ضمانت سفته زنجیره‌ای قرارداد بسته است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه عملیات اجرایی جهت ساخت ساز منازل با توجه به شرایط جوی آغاز خواهد شد افزود: تاکنون ۹۶کانکس در شهر کوهبنان ۵۰ کانکس در روستای جور تحویل مردم شده است و روند توزیع کانکس به افرادی که نسبت به آوار برداری منازل خود اقدام می‌کنند ادامه دارد.

وی یادآور شد: مردم شهرستان کوهبنان برای بازسازی منازل آسیب دیده می‌توانند با تکمیل پرونده در بانک‌ها از تسهیلات ۴۰ میلیونی در شهر کوهبنان و ۳۰ میلیونی در دهستان جور به همراه تسهیلات بلاعوض شش میلیونی در شهر کوهبنان و پنج میلیونی در جور برخوردار شوند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.