۱۳ سال پیش احمد توکلی که در آن زمان رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، تدر جمع مردم مشهد در مسجد امام صادق (ع) گفت: اگر خاتمی واقعا اعتقاد داشت که تدارکاتچی است، نباید در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد می‌شد. من معتقدم خاتمی تدارکاتچی نبود ولی او قدرت استفاده از اختیاراتش را نداشت.

وی خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور با همین اختیاراتش می‌تواند بسیاری از امور را متحول کند. پیشنهاد و عزل وزرای کابینه، عزل و نصب استانداران، سفرا، تعیین نحوه هزینه‌کرد درآمدهای کشور و ...همه اختیاراتی است که باید باعث اقتدار دولت شود.

او که کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری بود، تصریح کرد: اگر معتقدند رییس‌جمهور اقتدار و اختیار ندارد آن را به ما واگذار کنند تا اقتدار را برایشان معنا کنیم. من اگر رییس‌جمهور باشم قانون را اجرا می‌کنم و معتقدم قانون آنقدر اختیار به رییس‌جمهور داده که می‌توان کشور را متحول کند.

توکلی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اسلام دین طرفدار خلق و تولید ثروت با توجه به توزیع درآمد است.

وی افزود: اختلاف امثال بنده با جریانی که ۱۶ سال است بر کشور حاکم است بر سر همین است خلق ثروت بدون توجه به توزیع درآمد مشکل‌آفرین است.

وی افزود: من به جریان اقتصادی امروز اعتراض دارم نه به موارد آن.

وی توقع عبادت داشتن از مردم را بدون تامین امنیت و معیشت، حتی در نزد خدا هم مقبول ندانست و گفت: اگر ما می‌خواهیم دین را در کشور برپا داریم، باید معیشت و امنیت مردم را تأمین کنیم و گرنه فقر و فحشا جامعه را نابود خواهد کرد.

توکلی تأکید کرد: من یکی از دلسوزترین سیاستمداران به هاشمی هستم. عادت نکنید هر انتقادی را مخالفت بخوانید. منتقد با مخالف فرق می‌کند.

توکلی با بیان اینکه هاشمی منشأ خدمات زیادی در کشور بوده، گفت: من به برخی نظرات و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی ایشان انتقاد دارم.

وی در عین‌حال افزود: این حرف‌ها به معنای این نیست که ایشان هر وقت کاندیدا شود باید به او رأی داد. اگر ایشان کاندیدا شود من هم در کنارشان رقابت خواهم کرد و مطمئن باشید رأی هم خواهم آورد. ما جزو منتقدان حق‌شناس و امیدوار هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.