سید پرویز فتاح در نشست با استاندار کرمانشاه بابیان اینکه متعهد بر وعده خود به مددجویان زلزله‌زده استان مبنی بر ساخت خانه‌هایشان هستیم گفت: عملیات ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی برای خانوارهای تحت حمایت با کمک مردم آغاز شده است.

 وی با اشاره به اینکه پرونده بیش از ۶۰۰۰خانوار مددجویی که منازل آنها در زلزله آسیب دیده به بنیاد مسکن تحویل شده گفت: از این تعداد ۲۲۵۰ واحد به طور کامل تخریب شده و باقی ۱۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیده است.

فتاح با بیان اینکه تحقق وعده ها سبب امیدواری مردم به نظام و مسئولان می شود افزود: همان طور که سپاه پاسداران با تحقق وعده خود مبنی بر ساخت کانکس و اسکان موقت زلزله زدگان موجب خشنودی مردم شد از دیگر نهادها نیز این انتظار وجود دارد که هر چه سریعتر به وعده‌های خود عمل کنند.

 رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه در آبان ماه مستمری مددجویان زلزله زده سه برابر و در آذرماه دو برابر واریز شد، گفت: علاوه بر ۳۷ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در مناطق زلزله زده، ۶۰۰۰ خانوار دیگر نیز از کمک و خدمات این نهاد بهره مند شدند.

 وی با تاکید بر اینکه مردم اطمینان داشته باشند که همه کمک های آنها در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است خاطرنشان کرد: ساخت و تجهیز خانه هموطنان حادثه دیده تنها با کمک دولت و مردم محقق می شود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه  ۷۸ هزار واحد مسکونی در زلزله کرمانشاه آسیب دیده است گفت: ۲۱ هزار واحد به طور کامل تخریب شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات ساخت و بازسازی منازل مددجویان با مشکل جدی روبرو نیستیم افزود: تا پایان خرداد سال ۹۷ سقف منازل همه زلزله زدگان  را خواهیم ساخت.

وی گفت: در جلسه هفته آینده موضوع در اولویت قرار گرفتن مددجویان کمیته امداد برای دریافت هفت میلیون تومان کمک بلاعوض دولت بررسی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.