فاطمه سعیدی در یادداشتی که به مناسبت اولین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است:

«یک سال از غروب تلخ ۱۹ دیماه ۹۵ گذشت و فقدان مرد بزرگ و تاریخ‌ساز ایران در هر چالش و بحرانی خود را به رخ می‌کشد.

آیت الله هاشمی مردی که لقب امیرکبیر زمان به راستی برازنده اش بود اگرچه همواره در معرض نقد و تخریب بدخواهان و جریان‌های مختلف قرار می‌گرفت اما لحظه ای در اعتلای نام ایران و انقلاب اسلامی کوتاهی نکرد و هر آنچه داشت از مال و خانواده و اعتبار و آبرو در راه انقلاب گذاشت و گذشت.

در یکسالگی فقدان آن فقیه روشن ضمیر جای خالی اش بیشتر حس می شود. در هر مقطعی همه فکر می کنند اگر هاشمی امروز بود چگونه کمک می کرد تا نظام از مشکلات و موانع پیش رو عبور کند.

او مرد عبور از بحران ها و مرد دوران سخت نظام بود. روزی در لباس رزم و روزی در کسوت یک مدیر مقتدر و کاردان. هوش و ذکاوت مثال زدنی‌اش در اتخاذ تصمیمات درست همواره زبان‌زد خاص و عام بود.

هاشمی این نماد اعتدال و تدبیر به راستی در تمامی دوران حیات سیاسی خود نه تندروی کرد و نه از تندروها حمایتی داشت. در عوض همواره تلاش می کرد ساکنان کشتی انقلاب با مودت و همکاری راه پیشبرد اهداف نظام را در پیش گیرند.

خط قرمز هاشمی نه یاران و خانواده و نه اعتبار و آبروی خودش بلکه کیان انقلاب و نظام اسلامی بود. هرجا که می دید منحرفان قصد کج کردن مسیر انقلاب را دارند با شهامت در میدان حاضر می شد و بی واهمه از تخریب ها و توهین ها آنچه گمان می کرد به نفع انقلاب و نظام است با مردم در میان می گذاشت.

همین خصیصه بود که او را از دیگر سیاستمداران متمایز می کرد. او خالصانه برای انقلاب زحمت کشید و امروز در کنار پیر و مرادش آرمیده است.

رحمت و مغفرت الهی نثار روح بلندش»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.