«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا به دنبال بهانه برای افزایش فشار بر ایران است.

وی در این مورد به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آمریکا از برجام به عنوان ابزاری بالقوه برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کند و چنین اقدامی در شان جایگاه ابرقدرتی آمریکا نیست.

ریابکوف افزود: «چنین درخواست‌هایی به صورت منظم مطرح می‌شوند و ما نمی‌دانیم که چه چیزی از جانب برجام، آمریکا را ناراحت می‌کند. محتوای سند کاملا روشن است و طرف آمریکایی هم روند اجرایی شدن آن را مانند دیگر مذاکرات زیرنظر دارد. توافق متوازن است و هر بند از توافق مبنایی قانونی دارد.»

وی اقدامات به منظور فشار بر ایران بنابر دلایلی که به برنامه هسته‌ای ایران ارتباط ندارند را بازی کثیف توصیف کرد. ریابکوف با اشاره به تصمیم جدید آمریکا مبنی بر تحریم 5 شرکت ایرانی هم گفت که ادعای واشنگتن درباره ایران با توجه به نقش منطقه‌ای این کشور روشن نیست و اگر کشوری از سیاست خارجی ایران ناراضی است در این صورت باید راهکار مذاکره با این کشور را در پیش بگیرد تا بتواند مسئله را حل کند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «مسئله این است که برجام به غیر از مواردی که در این توافق به آنها اشاره شده، نباید به وسیله‌ای برای حل مسایل دیگر قرار گیرد.این توافق بسیار جدی است و دارای ارزش ذاتی است و باید به دقت اجرایی شود.ما تلاش می‌کنیم که این پیام را به همکاران آمریکایی خود و دیگر طرف‌های برجام بدهیم.دیگر اعضای جامعه جهانی هم باید به همکاری با ما در کاری خستگی‌تاپذیر به منظور تشریح اینکه سیاست آمریکا در زمان کنونی نادرست است، به ما کمک کنند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.