علی وقف‌چی در نشست خبری، در خصوص طرح سئوال از رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به دنبال افزایش تعداد امضاکنندگان برای این طرح نیستیم؛ چرا که ۱۸۰ نماینده از سلایق، جناح‌ها و گرایش‌ها این طرح را امضا کرده‌اند. ضمن اینکه برخی از نمایندگان بر این موضوع اصرار دارند، به طوری که‌ خواستار شکایت به اصل ۹۰، در صورت عدم پیگیری این موضوع هستند.

وی در خصوص انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه باید مسئولان استانی، از افراد بومی انتخاب شوند، ادامه داد: همواره این سئوال که آیا از ۱۵ هزار فرهنگی استان، یک نفر شایستگی ورود به این عرصه را ندارد، پیش می‌آید، ضمن اینکه این سئوال به معنای مخالفت با فردی که قرار بود مدیرکل آموزش و پرورش استان شود، نیست، بلکه به معنای این‌ است که باید از همه ظرفیت‌های استانی استفاده شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این شخص بیش از ۲۰ سال خارج از استان بوده و نسبت به وضعیت فعلی استان آگاهی دقیقی ندارد، بدین جهت است که به دنبال انتخاب فردی بومی هستیم.

وقف‌چی خاطرنشان کرد: امید است با خرد جمعی و تعهدی که در این زمینه به وزیر داده‌ایم، بتوان برای آموزش و پرورش مسئولی را انتخاب کنیم که در تحولات آموزش و پرورش استان و ساماندهی نیروهای انسانی پیشرو باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت بیان اینکه نوشدارو پس از مرگ سهراب به کار نمی‌آید، افزود: باید هم‌زمان با انتخاب مسئولان استانی، نسبت به آن‌ها نظارت نیز داشت، نباید نسبت به این موضوع سلیقه‌ای عمل کرد و این موضوع به معنای دخالت در امور استانی نیست‌ و دفاع از حقوق مردم است که‌از وظایف نمایندگان مجلس به‌شمار می‌رود.

وقف‌چی خاطرنشان کرد: در زمینه چند شغله بودن برخی از افراد، پیگیر هستیم و بر این اصل که هر شهروند باید یک شغل داشته باشد معتقدیم، از همین رو سعی داریم طرحی را از طریق کمیسیون اجتماعی به صحن مجلس شورای اسلامی برای نظرخواهی ارائه کنیم، ضمن اینکه فراکسیون کار در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و برخی از نمایندگان در کمیسیون از پیشنهاد هر ایرانی یک شغل استقبال نمی‌کنند.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای غیرمجاز از جمله باغ‌شهرها باید توسط دولت ساماندهی شود تا به ایجاد درآمد کمک کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قریب به اتفاق مدارس در سطح کشور دچار فرسودگی هستند، از همین منظر پیشنهادی مبنی بر استفاده از مساجد برای آموزش داده شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وقف‌چی افزود: راه زنجان به سمت ماسوله که یکی از زیباترین مسیرها است و در کمتر از یک ساعت، زنجان را به ماسوله متصل می‌کند، از برنامه‌هایی است که در این اواخر اجرایی شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.