به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در تالار شهید آوینی بندرعباس، افزود: نماز بالاترین ذکر است و در انسان‌سازی نقشی بی‌بدیل دارد و تمامی اشارات ارائه‌شده در وصف نماز این است که نماز منشأ تمامی خوبی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش نماز را رکن تمامی امور خود قرار داده و ترویج آن در مدارس را در اولویت قرار داده است، تصریح کرد: برای رسیدن به افق‌های مطلوب کارهای بزرگی انجام‌شده اما کارهای باقیمانده بسیار است و باید به سمت پرباری پیش برویم.

بطحایی خاطرنشان کرد: یافته‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در خانواده‌های خود نمازخوان شده‌اند پس رسالت آموزش‌وپرورش و مدارس باید در راستای اقدامات خانواده باشد.

وی با اشاره به اینکه بی‌تردید در موضوع نهادینه کردن و درونی کردن نماز، هماهنگی بین ارزش‌های خانواده، مدارس و رسانه نقشی مهمی دارد، اظهار کرد: امروزه دنیای مجازی به‌ علت نفوذش در این مهم بسیار مؤثر است اما نباید فراموش کنیم شکل‌گیری انسان‌های نمازخوان در محیطی عاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها به وجود می‌آید و بی‌ دلیل نیست که تحقیقات نشان می‌دهد در جوامع اسلامی بروز بی‌نمازی با مشکلات روحی و آشفتگی روانی رابط معناداری دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش جمعیت مهمی از کشور را در خود جای‌داده است و نقش مهمش در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و پرورش دانش‌آموزان دارد، اضافه کرد: علاوه بر امور روزانه، ده‌ها طرح تحولی را به اجرا رساندیم که برای نخستین بار محقق شده است.

وی ادامه داد: سند جامع تقویت و تعمیم فرهنگ نماز در مراکز آموزش‌وپرورشی بسیار آثار مثبت و مؤثری در برگزاری نماز و تمرین نماز در واحدهای آموزشی برای دانش‌آموزان به ارمغان آورده است.

بطحایی با بیان اینکه برگزاری طرح مبین ویژه مدیران متوسطه از دیگر اقدامات مهمی است که در کشور به اجرا آمده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر در دوره آموزشی تخصصی نماز در وزارت آموزش‌وپرورش شرکت کرده‌اند.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه برگزاری جشن تکلیف بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز پسر در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی افتخاری بزرگ برای وزارت آموزش‌وپرورش است، خاطرنشان کرد: حدود 210 هزار نفر از همکاران فرهنگی‌ام در مدارس در برگزاری نماز مشارکت دارند و 3500 نفر از طلاب در مدارس نیز به‌عنوان مشاور در امر برگزاری نماز و گسترش فرهنگ آن مشارکت دارند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته همراه کاروان راهیان نور که به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند با همکاری بسیج طلاب یک روحانی اعزام می‌شود.

بطحایی بابیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از کارکنان آموزش‌وپرورش به‌صورت مستقیم در اقامه، گسترش و تعمیم فرهنگ نماز مشارکت مؤثر دارند، در پایان خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش، نماز را رکن اساسی دغدغه‌های تربیتی خود می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.