نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایران در خصوص تغذیه شب یلدا اظهار داشت: از آنجا که شب یلدا بهانه‌ای برای جمع شدن اعضای خانواده‌ها در کنار یکدیگر و پهن کردن سفره یلدا است لازم است خانواده‌ها توصیه‌هایی را در خصوص تغذیه در این شب رعایت کنند.

وی افزود: شب یلدا نماد روشنایی بوده و استفاده از میوه‌های سرخ رنگ نظیر هندوانه و انار نیز مظهر گرما و نشان دهنده گرمای خانواده است.

مسعودی گفت: درهم خوری یکی از مباحثی است که در طب ایرانی به آن توصیه نمی شود زیرا این موضوع می‌تواند باعث مشکلات گوارشی برای خانواده‌ةا و افراد شود.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه هندوانه از میوه‌های فصل تابستان بشمار می‌رود گفت: بهتر است این میوه بسیار کم مصرف شود و بهتر است افرادی که معده آن‌ها مزاج سرد دارد این موضوع را مدنظر خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مصرف انار به عنوان یک میوه زمستانی در این فصل توصیه می‌شود، به دلیل اینکه انار از خاصی همچون کنترل فشار خون قند خون برخوردار است. مصرف انار پس از وعده غذایی می‌تواند باعث برطرف شدن رفلاکس و یبوست شود.

مسعودی افزود: به افرادی که از مزاج سرد برخوردار هستند نیز توصیه می‌شود انار را به همراه گلپر میل کنند.

وی در پایان توصیه کرد: نوشیدن دمنوش‌های گرم به همراه عسل می‌تواند کمک زیادی به هضم غذاها کند برای مثال مصرف دمنوش «به» و «سیب» به همراه عسل نیز کمک زیادی به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش می‌کند.

 شب یلدا اولین شب فصل زمستان و بلندترین شب سال است که به همین بهانه خانواده‌ها با پهن کردن سفره‌ای این شب را جشن می‌گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.