سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و فرانسه و تحولات مثبت در روابط دو کشور از جمله توسعه همکاری‌های سیاسی،اقتصادی و فرهنگی و علمی بعد از برجام گفت: به دنبال سفر  دکتر روحانی به پاریس و اجرای اسناد همکاری امضاء شده در سفر مذکور زمینه برای برداشتن گام‌های بلند در زمینه ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه مهیا است.

دلفی با تشریح مواضع کشورمان در قبال تحولات منطقه خاطرنشان کرد :جمهوری اسلامی ایران بر حل مسائل منطقه از طریق گفتگو تاکید داشته و با هر گونه تحمیل و مداخله خارجی مخالف است.

سفیر کشورمان با اشاره به روند مثبت رایزنی‌های دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای،آثار  این رایزنی‌ها در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

رییس جمهور فرانسه در این دیدار با تاکید بر اراده این کشور در زمینه ایجاد روابط متعادل با جمهوری اسلامی ایران افزود: فرانسه به دنبال یک دیالوگ و روابط سازنده با ایران است.

امانوئل ماکرون با اشاره به سیاست فرانسه در زمینه حفظ و اجرای موافقتنامه هسته‌ای گفت : برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل تغییر نیست.

وی با اشاره به سیاست خارجی فرانسه مبنی بر گفتگو با همه طرفها تاکید کرد: فرانسه مایل به گفتگو با ایران در خصوص تحولات  منطقه‌ای بوده و از روابط خوب بین وزارتخانه‌های دو کشور خرسند هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.