المیادین گزارش داد، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (شنبه) در سخنرانی در واکنش به تحولات این کشور گفت: شبه‌نظامیان جنایتکار با حمایت از گروه‌های سیاسی که امروز موضعشان برملا شد، دست به تجاوزهای در صنعا می‌زنند.

وی افزود: سخنرانی علی عبدالله صالح بد و ناموفق بود و پس از این سخنرانی، طرف‌های متجاوز از آن استقبال کردند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: ما از نیروهای امنیتی و نیروهای پشتیبان پس از موفقیتشان در تأمین امنیت صنعا قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: برخی گروه‌ها برای آشوب و کشتار و جنایت در چارچوب یک طرح خرابکارانه جنایتکارانه‌ای که توجیهی ندارد، تلاش می‌کنند.

رهبر جنبش انصارالله خاطرنشان کرد: در سخنرانی سرکرده شبه‌نظامیان متجاوز هیچ صحبتی از تأکید بر حفظ امنیت و ثبات یمن مطرح نشد.

وی افزود: صحبت ما زمانی که به امنیت و ثبات و دوری از جنگ و توقف فتنه فراخواندیم، شفاف و مشخص بود.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: افراد مخلص در کنگره ملی را می‌ستاییم و کسانی را که برای تخریب وضعیت امنیتی دارای ثبات تلاش می‌کنند، محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما از یک محنت می‌گذریم و تلاش‌های ما برای جلوگیری از وقوع هر تنشی در پایتخت ادامه دارد. ما به ساکنان صنعا می‌گوییم که در کنار شما هستیم و تمام تلاش خود را برای تثبیت امنیت و ثبات خواهیم کرد.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: سخنرانی علی عبدالله صالح افراد را به فتنه فرامی‌خواند. در این سخنرانی به هیچ وجه امنیت و مصلحت وطن و زندگی مردم در نظر گرفته نشده است. رهبر شبه‌نظامیان متجاوز و هم‌پیمانانش اذعان دارند که این تجاوز ظالمانه است و تمامی یمن را هدف قرار گرفته است. آنچه در صنعا رخ می‌دهد، یک تجاوز باطل است و کسانی که پشت آن هستند نیز به این امر اذعان دارند.

وی افزود: پس از سخنرانی رهبر شبه‌نظامیان متجاوز، آنچه در صنعا رخ می‌دهد، یک گام برملا شده و رسوا شده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن اظهار کرد: شبه‌نظامیان متجاوز با دستور و در چارچوب تحرکات کشورهای متخاصم علیه یمن فعالیت می کنند. شبه‌نظامیان متجاوز تفنگ‌های خود را به سمت کشور خود و مردم خود در صنعا نشانه گرفتند.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: شبه‌نظامیان متجاوز یمنی‌ها در سایر شهرها را برای جنگ تحریک می‌کنند و آنها پس از آن که بسیار از پشت به ما خنجر زدند، برای ریختن خون‌های بیشتری به پیش می‌روند.

وی افزود: مشکل ما با افراد شریف در کنگره ملی نیست بلکه مشکل ما با شبه نظامیان متجاوز است. ما مجبور هستیم که علیه تجاوز بایستیم و از شبه‌نظامیان می‌خواهیم که تجاوز خود را متوقف کنند. ما افراد خردمند و شریف در کنگره ملی و در سراسر یمن را میان خود و متجاوزان به عنوان حکم قرار می‌دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.