عرب پست گزارش داد، فاش کرد که مسئولان نظامی امارات برای حل‌و‎فصل سیاسی بحران در مناطق تحت سیطره نیروهای اماراتی و یا عناصر مسلح طرفدار امارات در یمن، با مسئولان یمنی نزدیک به «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق این کشور، ارتباط مخفیانه برقرار کردند.

منبع مسئول افزود: تماس‌های برقرار شده با هدف فراهم کردن زمینه برای اعلام تدریجی خروج امارات از ائتلاف سعودی و توقف حملات نیروهای اماراتی در یمن و سپس عقب‌نشینی از مناطق تحت سیطره صورت گرفته است.

منبع مسئول که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد که مسئولان نظامی امارات به همتایان اردنی خود گفتند که تمایل به کاهش جنگ و درگیری‎ در یمن دارند تا با کاهش تنش‎ها، زمینه برای انجام عملیات خروج از ائتلاف سعودی که به توافق سیاسی منجر خواهد شد، فراهم شود؛ چراکه ائتلاف در تحقق اهدافش در یمن با شکست مواجه می‎شود.

وی افزود: مسئولان اردنی نیز بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی در یمن تاکید کردند؛ بویژه اینکه مسئولان دولت مستعفی یمن در بازداشت خانگی در عربستان به سر می برند و دیگر هیچ چشم اندازی برای موفقیت عملیات نظامی در یمن بدون رسیدن به نتایج سیاسی واقعی وجود ندارد.

منبع مسئول یمنی تصریح کرد: اردن دیدگاه همسویی با امارات دارد و با مواضع عربستان که بر ادامه جنگ با یمن تاکید دارد، متفاوت است؛ به خصوص اینکه عربستانی‎ها نگران حملات نظامی علیه کشورشان پس از نابودی داعش در سوریه و عراق هستند.

وی گفت: پس از نابودی داعش در سوریه و عراق و همچنین شکست‎های سیاسی عربستان در لبنان، سعودی‌ها بیم آن دارند که «حوثی‎ها» در مراحل آتی، ریاض را بیشتر هدف حملات موشکی خود قرار دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.