حبیب الله دهمرده نماینده استان سیستان و بلوچستان در موافقت با نماینده پیشنهادی علوم گفت: حمایت از کارآفرینی، فن و علم، بهبود زیر ساخت‌های دانشگاهای مناطق محروم، روان‌سازی پذیرش داشنجوی خارجی، تقویت موسسات عالی، انتقال دانشگاه فنی و حذف رشته‌های ناکارآمد از جمله نکات مثبت برنامه‌های غلامی است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در رابطه با سابقه وزیر پیشنهادی علوم توضیح داد: تاسیس نظام‌های دانشگاهی، انسجام بخشی کمیسیون تحقیقات مجلس شوای اسلامی،عدم دخالت مسائل سیاسی درتصمیمگیری و حضور در کرسی‌های ازاد اندیشی در دانشگاها از سوابق ایشان است.

او گفت: غلامی را ۲۵ سال است می شناسم، چندین سال ریاست دانشگاه را بر عهده داشته که نشان می دهد از مشکلات آموزش عالی اطلاع دارد.

نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا موافق وزیر پیشنهادی علوم  هم گفت: جهت دفاع از برنامه‌های غلامی با توکل به خدا وضو گرفته و وارد این عرصه شدم، من اعتقاد دارم که باید از گزینه خوب و تحصیل کرده که جوانی خود را برای ارتقا علم گذاشته،دفاع کنیم.

او در ادامه گفت: یکی از ارکان اقتدار و پیشرفت دولت ها از دانشگاه‌ است و دولت‌ها به دور از مسایل سیاسی باید از دانشگاه‌ها دفاع کنند تا دانشجو با فکر و محیطی علمی در این زمینه پشرفت کنند. در حال حاضرکشور ما نمی تواند هزینه اضافی برای دانشگاه پرداخت کند.

هزارجریبی گفت: دانشگاه محلی مقدس و قابل اعتبار است، بیاییم از علوم و دانش برای ارتقا تحصیلات فرزندان ایران استفاده کنیم، دانشجویان از فن و حرفه در کنار علوم نظری استفاده کنند و فردی لایق و تحصیل کرده شوند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در پایان گفت: دولت تدبیر و امید باید با امید بیشتر در کنار دانشگاهیان و دانشجویان باشد و در این راستا فردی را به عنوان متصدی قبول کند، حداقل ایشان را تخریب نکنید، بنده ایشان را نمی‌شناسم ولی در همین مدت کوتاه برنامه‌های ایشان لازم و کافی بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.