به گزارش ایسنا، برات قنبری گفته است که ما در شرکت مخابرات ایران هم عامل توسعه مسائل ارتباطی کشور و هم عامل توسعه مخابرات هستیم.

او معتقد است که شرکت مخابرات ایران، در کنار زیرساخت‌های بسیار عظیمی در بخش‌های تلفن ثابت، همراه و دیگر حوزه‌های ارتباطی دارای سرمایه انسانی بسیار توانمندی در سراسر کشور است که این سرمایه با همت و غیرت خود توانسته برنامه‌های شرکت را به خوبی اجرا و عملی سازد.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، وی، آینده اقتصادی روشنی برای شرکت مخابرات ایران پیش‌بینی کرد و افزود: ما در اجرای برنامه ره‌نگاشت مخابرات ایران راهی طولانی در پیش داریم و این امر می‌طلبد که همه همکاران در همه بخش‌ها همتی مضاعف داشته باشند.

وی پیش از این درباره واگذاری شرکت مخابرات ایران بر این عقیده بود که بعد از تصویب سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۵، مسئله خصوصی سازی مخابرات بدون مطالعه و آماده کردن ساختار تبدیل انحصار دولتی به خصوصی انجام شد. اما کاش در آن زمان مخابرات یک ریال واگذار می‌ شد اما واگذاری آن به شکل درست صورت می‌ گرفت.

به گفته او از زمانی که مخابرات واگذار شد، برنامه‌ های توسعه آن دستخوش تغییر شده و در زمان دولتی بودن این شرکت، سالانه حدود ۲ هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌ گذاری صورت می‌ گرفت. اما پس از واگذاری، نه تنها این میزان کاهش یافت، بلکه به علت پرداخت حق امتیاز و تقسیم سود سهام آن، منابع مالی از این شرکت خارج شد که امروزه مخابرات با بحران فرسودگی شبکه و به روز نبودن خدمت‌ رسانی و کیفیت نامناسب مواجه است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.