به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای  اعلام کرد که حمله اسرائیل به یکی از مراکز نظامی در حومه قنیطره، حلقه جدیدی از همسویی میان اشغالگران اسرائیلی و گروههای تروریستی و تلاشی مذبوحانه برای حمایت از تروریستهاست.

در نامه های وزارت خارجه سوریه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت آمده است: اشغالگران اسرائیلی تجاوز جدیدی به سوریه از طریق هدف قرار دادن یکی از مراکز نظامی در حومه قنیطره انجام داد و این حمله پس از آن صورت گرفت که تروریستهای مزدور اشغالگران اسرائیلی با اشاره این رژیم و با هماهنگی آن حملات خمپاره ای به مناطق خالی در داخل اراضی اشغال شده انجام دادند تا بهانه ای برای حمله اشغالگران اسرائیلی باشد.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: این حمله حلقه جدیدی از همسویی میان اشغالگران اسرائیلی و گروههای مسلح و نشان دهنده پیوند محکم میان طرفین که هدف واحدی دارند که بی ثباتی سوریه و تهدید تمامیت اراضی آن است. این حمله تلاش مذبوحانه ای در راستای حمایت از گروههای تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره که در سراسر سوریه در برابر ضربات مهلک ارتش سوریه و متحدانش فروپاشیده اند، است. سوریه مجددا درباره تبعات خطرناک این اقدامات تجاوزگرانه که تفسیری غیر از حمایت از تروریسم و به چالش کشیدن مصوبات شورای امنیت و حامیان آن ندارد، هشدار داد.

در نامه های وزارت خارجه سوریه آمده است: شگفتی بسیار سوریه، ناتوانی شورای امنیت از توقف این حملات اسرائیل و محکومیت آن است به ویژه که این حملات ناقض اصول و منشور سازمان ملل و قواعد بین المللی و همه مصوبات صادره از سوی آن است.

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از سکوت شورای امنیت در قبال این حملات صهیونیستها ابراز امیدواری کرد که شورای امنیت موضع قاطعی در قبال اقدامات اشغالگران اسرائیلی و تجاوزهای مکرر و  متوالی در اراضی سوریه و توقف فوری آن به عمل آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.