به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار رحیم صفوی گفت:عناصر گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه به دنبال تبدیل شدن به گروه‌های سیاسی هستند تا بتوانند در دولت بعدی این کشور جایی پیدا کنند.

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی،مشاور فرمانده معظم کل قوا، ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به پیشروی نیروهای دولت سوریه اظهار کرد: نیروهای دولت سوریه توانستند بر اکثر مناطق در این کشور سیطره پیدا کنند و تروریست‌ها تنها در استان‌های ادلب و درعا حضور دارند.

وی ادامه داد: عناصر گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه به دنبال تبدیل شدن به گروه‌های سیاسی هستند تا بتوانند در دولت بعدی این کشور جایی پیدا کنند، همچنین اکنون بحث بازسازی سوریه مطرح است، بسیاری از شهرها در این کشور ویران شد و بازسازی سوریه نیاز به ۴۰۰ میلیارد دلار دارد، اما درآمد دولت سوریه زیاد نیست.

مشاور و دستیار فرمانده معظم کل قوا افزود: کشور عراق طی ماه‌های آینده به سر و سامان می‌رسد، اما سر و سامان رسیدن سوریه زمان بیشتری می‌طلبد، نقشه آمریکا و عربستان برای تجزیه عراق و سوریه شکست خورد، گرچه فتنه گری این کشورها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جنگ سوریه اگرچه که حدود ۸۰ ماه به طول انجامید، اما دولت سوریه توانست با حفظ سیطره بر شهر دمشق بتواند کنترل بقیه مناطق این کشور را از دست تروریست‌ها بازپس بگیرد، البته هنوز عناصر گروه تکفیری جبهه النصره در استان ادلب حضور دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.