به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما از لندن ؛ معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا ریاض را قوی ترن متحد لندن در منطقه دانست و بر ضرورت همکاری نزدیک با این کشور تاکید کرد.

رسانه ها در انگلیس نوشتند: الیستر برت که به تازگی از سفر عربستان به کشورش بازگشته گفت در این سفر با شماری از مقامات عربستان از جمله وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره چگونگی تامین منافع امنیتی دو کشور، حل بحران یمن و تنش این کشور با قطر گفتگو و تبادل نظر کرده است.

رسانه ها در انگلیس اعلام کردند برت همچنین با منصور هادی رئیس جمهور فراری و برخی از مسئولان وابسته به وی گفتگو کرده است.

معاون وزیر خارجه انگلیس گفت در این سفر نگرانی خود را از تداوم درگیری در یمن و افزایش بحران انسانی و تعمیق ان در این کشور ابراز داشتم.

وی افزود انگلیس ضمن مهم دانستن دسترسی کمک های انساندوستانه به مردم یمن از همه طرف ها می خواهد انعطاف‌ پذیری موردنیاز را برای ادامه روند سیاسی از خود نشان دهند.

دولت انگلیس از سالیان پیش به خاطر فروش جنگ افزار به رژیم های مستبد عربی، از جمله عربستان سعودی و بحرین، مورد انتقاد سازمان های حقوق بشر قرار دارد اما بی توجه به این اعتراض ها، کماکان از این رژیم ها حمایت می کند.

یکی از مهم ترین موارد نقض قوانین بین الملل، استفاده رژیم عربستان از بمب های خوشه ای است که از انگلیس خریده و در یمن استفاده کرده است، بمب هایی که از جانب نهادهای بین المللی تولید، فروش و استفاده از ان که کودکان قربانیان اصلی انند ممنوع شده است.

به گزارش سازمان مبارزه با تجارت اسلحه در انگلیس، دولت این کشور از زمان آغاز تجاوز عربستان و متحدانش از فروردین سال گذشته به یمن ، بیش از ۴ میلیارد دلار بمب و جنگ افزار به عربستان فروخته است.

روزنامه گاردین نوشت براساس قوانین انگلیس و اتحادیه اروپا، فروش اسلحه به رژیم هایی که قوانین بین الملل را نقض می کنند، ممنوع است اما وزیران تجارت بین الملل، دفاع و خارجه انگلیس در تمام سالیان گذشته، از حامیان فروش اسلحه به رژیم عربستان سعودی بوده و همه مجوزهای مورد نیاز برای صادرات بمب و موشک به رژیم های مستبد عرب در خلیح فارس را تصویب کرده اند.

سازمان ملل در گزارش های متعدد اعلام کرد در حملات عربستان سعودی به مراکز غیر نظامی از جمله بیمارستان ها و درمانگاه ها، مدارس، جشن های عروسی و اردوگاه ها در یمن، شهروندان عادی این کشور به صورت سامان مند به قتل می رسند.

اعضای کمیته بازرگانی و توسعه بین الملل مجلس انگلیس نیز بارها از ادامه فروش عربستان سعودی که در حال جنگ با بخشی هایی از مردم یمن است، ابراز نگرانی کرده اند. پارسال این کمیته توصیه کرده تا زمان بررسی مستقل بین المللی درباره نقش سلاح های انگلیس در کشتار مردم یمن، صادرات جنگ افزار به عربستان سعودی متوقف شود زیرا عربستان به اعمال جنایات جنگی متهم است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر عرب از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور باهدف بازگرداندن &#۳۹;عبدربه منصور هادی&#۳۹; رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.