فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار اسامی اعضای فراکسیون امید گفت: یکی از مشکلات فراکسیون امید در طول سال اول مجلس دهم همواره برآورد اشتباه از وزن واقعی فراکسیون در مواقع ضروری بود. این برآورد اشتباه البته بیشتر از سوی رسانه‌ها و بدنه اجتماعی صورت می‌گرفت، اما به دلیل آنکه نقدهای دلسوزانه با برخی شیطنت های جریانات رقیب تبدیل به امواج بلند تخریب‌گر علیه فراکسیون می‌شد باید فکری برای این موضوع می کردیم.

وی افزود:‌ بالاخره ما باید بدانیم چه عده‌ای از صفر تا صد پای کار فراکسیون هستند، نمی‌شود کسی صبحانه را با امید بخورد، نهار در خدمت ولایی‌ها باشد و در مصاحبه‌اش بگوید مستقل هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: البته ما قبول داریم که رأی دادن نمایندگان در موارد مختلف ژله‌ای است. حتی داخل فراکسیون هم در موضوعات مختلف نظرات متفاوت است و در مورد بسیاری از طرح‌ها و لوایح افراد به تشخیص فردی خودشان عمل می‌کنند. این مساله منحصر به فراکسیون امید و مجلس دهم هم نیست. حتی در مجلس ششم که منسجم‌ترین فراکسیون‌ها را شاهد بودیم نیز فراکسیون مانند پادگان اداره نمی‌شد. قرار هم نیست که یک نفر برای مجموعه تعیین تکلیف کند.

این عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس در ادامه با اشاره به اینکه مردم باید بدانند به چه کسانی رأی داده‌اند، گفت: در بزنگاه‌های حساس مثل رأی اعتماد به وزرا و یا رأی‌گیری‌های سیاسی و حیثیتی عقل جمعی فراکسیون با مدیریت قوی باید ملاک عمل قرار گیرد، لذا کسانی که حاضر نیستند در بزنگاه‌ها همراه باشند باید به مردم حوزه انتخابیه خود نیز معرفی شوند تا مردم بدانند منتخبان‌شان در مجلس چگونه رفتار می‌کنند و تصمیم می‌گیرند.

سعیدی در پایان  ابراز کرد: با این استدلال‌ها از انتشار اسامی اعضای فراکسیون دفاع کرده و فکر می‌کنم بدنه اجتماعی ما نیز چنین مطالبه‌ای داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.