به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بیان نظراتش شهرت یافته است. وی از رسانه‌های اجتماعی از ستایش اشتغال‌زایی در بازار کار داخلی آمریکا گرفته تا جنگ لفظی علیه کیم جونگ اون – رهبر کره شمالی – استفاده می‌کند.

ترامپ اخیرا در توییتر بسیار فعال شده است و در پیام‌های خود در صفحه کاربری‌اش متذکر شده است مذاکرات با پیونگ یانگ بی‌نتیجه است. وی همچنین به دخالت نظامی در مسئله کره شمالی اشاره کرده است.

کره شمالی به تازگی به این عادت ترامپ واکنش نشان داده است. کره شمالی بار دیگر تهدید به حمله به جزیره آمریکایی گوام را بیان کرد و اعلام کرد سخنان فتنه‌انگیز ترامپ در شبکه‌های مجازی و نیز فعالیت‌های ارتش آمریکا در این منطقه، پیونگ یانگ را «به کشیدن ماشه نزدیک‌تر می‌کند.»

خبرگزاری رسمی دولتی کره شمالی روز جمعه در مطلبی نوشت: «ما بارها هشدار داده ایم که برای دفاع از خود اقدامات متقابلی از جمله فرستادن رگباری از موشک‌ها در آب‌های نزدیک به جزیره آمریکایی گوام انجام خواهیم داد. بگذارید دست ما به ماشه شدیدترین اقدام متقابل نزدیک شود.»

روز جمعه، آمریکا مانور دریایی مشترکی را با کره جنوبی و ژاپن انجام داد. پیش از این، ۲ بمب افکن استراتژیک بی-۱بی (B-۱B) بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمده و چند موشک هوا به زمین را آزمایش کردند.

کره شمالی در ماه اوت سال جاری میلادی برنامه خود برای حمله به جزیره گوام را اعلام کرد. این اقدام در واکنش به تهدیدهای ترامپ مبنی بر مقابله با پیونگ یانگ با «آتش و خشم» صورت گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.